Mistlampen als Drl aansluiten maar hoe??

Goedemorgen forummers, hierbij een technische vraag;

Ik heb in mijn mistlampen hb4 leds gemonteerd om als drl te fungeren.
Nu schakel ik deze handmatig aan door in standlichtstand de mistlampknop 1 standje uit te trekken.
De achterlichten branden nu dus ook mee.
Ik heb de standlichtlampjes verwijderd ivm wetgeving.
De volgende vraag is dus of ik bij de pins van mijn lichtschakelaar een drl functie zit? Is dat TFL of DFL aansluiting en moet dit dan ook in vcds aangepast worden?
Faab is uit 2005.

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb de standlichtlampjes verwijderd ivm wetgeving.
Da's dan weer een apk-afkeurpuntje, want die standlichten moeten er wel opzitten.
Mijn dealer heeft vóór aflevering via de VAS-kast de standlichten (dus met achterlichten en kentekenverlichting, maar zonder dashboardverlichting) zo geschakeld dat die met het contact aangaan. Ik wil nu eenmaal nooit zonder brandende achterlichten over straat. Ik weet overigens niet of dat bij de F1 ook kan.

Zodoende heb ik met de DRL ook altijd de standlichten voor aan, oftewel "andere verlichting aan de voorzijde", hetgeen formeel niet is toegestaan. Maar hinder en gevaarzetting daarvan zijn nihil en het is dan ook al ruim 6 jaar voor geen enkele koddebeier een probleem geweest (en ik ben er toch genoeg tegengekomen, ook overdag). Ook geen apk-problemen gehad.

Bij eerdere auto's zonder DRL reed ik overigens overdag ook simpelweg altijd met dimlicht aan (sinds late jaren '60 of vroege jaren ‘70 of zo). Wel zo eenvoudig...

Da's dan weer een apk-afkeurpuntje, want die standlichten moeten er wel opzitten.
Mijn dealer heeft vóór aflevering via de VAS-kast de standlichten (dus met achterlichten en kentekenverlichting, maar zonder dashboardverlichting) zo geschakeld dat die met het contact aangaan. Ik wil nu eenmaal nooit zonder brandende achterlichten over straat. Ik weet overigens niet of dat bij de F1 ook kan.

Zodoende heb ik met de DRL ook altijd de standlichten voor aan, oftewel "andere verlichting aan de voorzijde", hetgeen formeel niet is toegestaan. Maar hinder en gevaarzetting daarvan zijn nihil en het is dan ook al ruim 6 jaar voor geen enkele koddebeier een probleem geweest (en ik ben er toch genoeg tegengekomen, ook overdag). Ook geen apk-problemen gehad.

Klinkt inderdaad logisch, kan ze er zo weer bijstellen maar ik heb wil de mistlampen als Drl geschakeld krijgen indien mogelijk :jaja:

Antera

Donateur
De fabia 1 lichtschakelaar heeft geen DRL functie helaas. Dus dat word dan zelf wat in elkaar knutselen met een relais wat verbroken word zodra je licht aan gaat.

Bovenaan Onderaan