Mmm toch wel zuinig die Yeti

Zo lekker met de nieuwe Yeti op vakantie,wat mij opvalt dat het een lekkere reisauto is die ook nog erg zuinig is!
664km:42liter benzine=1 op 15.8!

Waarbij ik moet vermelden: 2 volwassenen, 2 honden, achterbank eruit, bagage ,gemiddeld 100 km/h op cruisecontrol, circa de laatste 150 km binnendoor gemiddeld 90km/h ik denk helemaal niet slecht.

Voor de rest is het een pittig wagentje qau accelereren,beetje stug afgeveerd achter maar goed dat was bekend.

Gr René

ertromp

Forumguru
Goed om te lezen dat je auto zuinig is.
Maar:
Welk type Yeti rijdt je dus met welke benzine motor.
Is je reis hier in NL geweest of heb je ook nog bergachtig gebied gereden?

Laatst bewerkt:

Ron_2

Senior Member
Dat verbruik is zeker haalbaar onder de condities zoals je omschrijft.
Onder minder ideale condities is het iets meer, bij harde wind tegen (hier in de polder) heb ik ook wel 1 op 10 zien staan bij 100 km/u, harder dan 100 doet het ook behoorlijk stijgen.

Met de caravan is het best een zuipschuit, 1 op 9 vlakke weg en 1 op 6 heuvelachtig (en dan probeer ik echt niet om boven de 100 te komen, en als het wat drukker is rij ik met het vrachtverkeer mee)
Helaas is hierdoor een van mijn argumenten om de vorige auto als caravantrekker te vervangen door de Yeti gesneuveld, maar de voordelen zijn nog steeds groter dan dit minpuntje. :-)

Bij de 1 op 11,5 die hieronder staat zitten ook die ritten met de caravan.

Rosinfield

† In Memoriam
Klopt. Had 4 jaar hiervoor een Yeti 1.2
Met vnl 120/130 ritten kwam ik op 13.7
En idd bij wind tegen merkte je duidelijk een negatief effect op het verbruik. Maar elk nadeel heeft zijn voordeel: geen centje zijwind gevoeligheid. Dat is met de Fabia toch even anders

Yeti 2014 met 1.2 tsi ,de laatste 150 km in heuvelachtig gebied(Bourgonje)wat me opvalt als je in z'n 4 of 5 rijdt kan je gewoon blijven accelereren!

Zo lekker vakantie vieren

Gr René

Oh ja ook niet onbelangrijk.

2v3hh51.jpg

jbbrans

Nieuw lid
Net terug van vakantie met mijn Yeti ("oude" model, 1.2 TSI Adventure met iets bredere banden dan standaard 225/45/17).
Zo rond de 90-100 km/u lekker zuinig, voor zo'n hoge vierkante auto. Gemiddeld dan toch 1 op 15-16.
Trap je het gas in dan gaat het toch snel naar beneden.
130 km/u gaf ca. 1 op 10.5
140 km/u gaf ca 1 op 9
en topsnelheid 175km/u gaf 1 op 4.
Dit met 2 personen, volle belading en nog niet helemaal ingereden auto. Begin van de reis stond er 4000 km op de teller.
Ook het verhaal van de wind kan ik bevestigen, maar als aanvulling hierop dat het ook positief merkbaar is als je 'm in de rug hebt.

Acceleratie moet bij de mijne nog even loskomen. Op de poolse B-wegen een vrachtwagen inhalen ging niet zo heel soepel, ook niet bij terugschakelen naar 4.
De 6e is echt voor rustig door tuffen op dezelfde snelheid.
Ik had hiervoor een fabia I met 1.9TDI motor met meer koppel, hiervan kwam de motor ook pas los na een jaar dus ik heb nog hoop dat het volgend jaar iets beter wordt.

Eduardo

Forumguru
Zojuist terug gekeerd van vakantie kan ik melden dat mijn Yeti 1.2 TSI (2013-model met 6-bak) over bijna 4000 km gemiddeld 1:14 heeft gereden met constant 120 a 125 km/h op de teller op de autoroute. 2 personen aan boord, achterin volledig beladen.
Dat is incl gemene klimmetjes op Central Massif in Frankrijk, die hij trouwens moeiteloos in 5e versnelling met 2800 tpm bij 110 Km/h nam.... :laugh:
Zelden zo'n fijne reisauto bij me gehad. Stapte "Kipfit" uit de auto in Spanje... :D

YETI FOREVER !!

Rosinfield

† In Memoriam
Ok. Bij mij was de BC altijd behoorlijk flatteus. Nu bij de Fabia ligt het ook redelijk bij elkaar. Overigens komt ons verbruik redelijk overeen. Ik kwam op 1 op 13.7. Reed vnl 120/130

Bovenaan Onderaan