Mobridge in bouwen in O2 EBL

MichielOctavia

Actief lid
Ik heb bij het bestellen van mijn O2 EBL geen af-fabriek Bluetooth optie genomen, en wel om de volgende redenen:

- volgens mij zit dat ingebouwd in de Columbus en als diengestolen wordt ben ik ook mijn 500 euro voor de BT kwijt.

- ik hoor verhalen over compatibiliteitsprobleem met sommige telefoons

- ik hoor veel positieve verhalen over de mobridge

Nu heb ik de volgende vragen:

- is de mobridge inderdaad zo goed?
- mijn O2 EBL heeft telefoonvoorbereiding (kabels en antenne), krijg ik dan nog steeds het mobridge microfoontje op mijn dashboard of kan ik gebruik maken van de wellicht al aanwezige micrcofoon van de auto.
- ik neem aan dat de mobridge een dealer optie is. Als ik die nu nog meebestel, wordt deze dan inderdaad door de dealer ingebouwd en heeft dat geen gevolgen voor de levertijd van de fabriek?

MarcoO2

Forumguru
- volgens mij zit dat ingebouwd in de Columbus en als diengestolen wordt ben ik ook mijn 500 euro voor de BT kwijt.
Ik heb geen ervaring met MoBridge, dus kan je vragen niet beantwoorden. Maar volgens mij zit de af-fabriek module niet in de Columbus. 't Is een apart onderdeel, wat je ook apart moet bestellen en ook apart gemonteerd wordt. Hij werkt uiteraard wel samen met de Columbus, dus als de Columbus gejat wordt kun je niet bellen. Maar dat is ook bij de MoBridge het geval.

jalex_h

Forumguru
Wat Marco zegt, klopt. De af-fabriek BT-module zit onder de rechter voorstoel.
En ja, de Mobridge wordt door de dealer ingebouwd, ook als je hem op voorhand besteld. Dus dit heeft geen gevolgen voor de levertijd vanaf fabriek naar de dealer.

Overigens, de compabilietsproblemen zijn al bijna een jaar verleden tijd omdat er sindsdien een andere BT-module gebruikt wordt. Maar helaas blijft het steeds weer de kop op duiken.

MichielOctavia

Actief lid
Ok, dank voor de antwoorden. Ik ga er maar niet meer naar de dealer om alsnog een af-fabriek BT te laten installeren. Dan gaat de levertijd misschien nog langer worden. Ik ga voor een Mobridge installatie.

Er is nog één vraag onbeantwoord:
Zit ik met een mobridge vast aan een microfoontje op het dashboard of kan er wellicht gebruik gemaakt worden van de telefoonvoorbereiding 1 die standaard op de EBL zit? M.a.w. zit er misschienn een mic ingebouwd en kan de Mobridge daar mee overweg?

Bovenaan Onderaan