mObridge met Samsung Galaxy S

Ik heb vrees ik een verkeerde keuze gemaakt: een mObridge carkit laten installeren in mijn superb.
Wat een drama. Vorige week heeft de dealer de carkit geupdate naar de laatste versie:
App: 01.01.01
HW200-SW321
Boot: 1.1.1

Mijn galaxy heeft android 2.3.3 (Gingerbread).
Maar het wil maar niet goed werken. Als je de koppeling in de auto en op de telefoon weggooid en opnieuw aanmaakt, lijkt alles goed te werken. Zo gauw eenmaal de auto uit is geweest of de telefoon buiten bereik is geweest begint het gebliksem:
* Het laden van het telefoonboek zeker 5 min (voor mijn gevoel dan bij 110 telefoonnummers)
* Als ik dan het telefoon boek wil gebruiken of zelf een nummer intik op de Amundsen+ dan slaat hij vast en verbreekt de verbinding met de telefoon en dat komt dan niet meer goed

Iemand vergelijkbare problemen met deze combinatie?

Bakkertje

Forumguru
Geen vergelijkbare problemen, maar wel wat tips. Er zijn nieuwere versies van Android (ik draai zelf 2.3.5 op m'n HTC HD2. Daarnaast zijn er ook rsap programma's te krijgen voor Android, wellicht dat dat je helpt?

@bakkertje Bedankt voor de reaktie. Op de Samsung zit standaard rsap. Ik heb de laatste versie van Android die door Samsung wordt geleverd (1x een niet samsung gereleaste versie op mijn telefoon gezet maar binnen een dag weer teruggedraaid, was geen succes).
Maar ik begrijp dat jij het met een HTC wel werkend hebt? Dan wel met een extern rsap programma dan? waar heb je die gevonden dan?

Darkside

Forumguru
Ik heb ook een HTC (desire) En ook een mObridge. En dat werkt prima.
Ik heb wel een columbus. En begreep dat de compatibiliteit met de amundsen minder was. Maar inmiddels met alle laatste firm/software updates moet zijn opgelost.
Ik draai overigens geen rsap. Maar geen HFP.
Heb wel interesse in rsap als ik daarmee ook kan SMS-en. Maar ik vindt geen rsap programma's voor android.

Bakkertje

Forumguru
Ik heb gewoon in de android market gezocht naar rsap en dan vindt ie een programma daarvoor (update ook de systeem bestanden). Overigens hebben ze bij mij de originele premium carkit module ingebouwd vanwege problemen met de Mobridge. (dat zal ook niet voor niets zijn)

Mijn HTC is origineel met Windows Mobile 6.5 geleverd. De android rom is een custom rom en die werkt prima! (de accu is wel sneller leeg dan met Winmo)

Bij mij werkte de Galaxy redelijk icm de mObridge/Culumbus maar na een update naar android 2.3.3 helaas niet meer.
De telefoon wil niet meer connecten met de carkit :(

Is dat een kwestie van de firmware laten updaten bij Skoda?

Bij mij werkte de Galaxy redelijk icm de mObridge/Culumbus maar na een update naar android 2.3.3 helaas niet meer.
De telefoon wil niet meer connecten met de carkit :(

Is dat een kwestie van de firmware laten updaten bij Skoda?

De firmware updates voor je mobridge kan je downloaden bij www.deynos.nl

Ik heb al een tijdje mail contact met ze, ze zijn druk bezig de compatibiliteit te fixen. Mijn s2 werkte eerst niet, na firmware update van de mobridge wel, maar na weer een android update weer niet.. ik ga nu eens android 2.3.7 op de S2 zetten en kijken of dat wat oplevert!

Edit: nog niet geprobeerd, maar hier een PDF met evt. workarounds? --> http://www.mobridge-ipod.co.uk/iPhone-ipod-car-kit-news/Samsung-galaxy-S2-pairing-problems

Edit2: Work Around #2 Methode via PDF hierboven geprobeerd, werkt prima!!! Het is een omweg, maar goed, de m0bridge en de S2 zien elkaar prima, connecten en het telefoonboek was in 2 seconden ingeladen (ca. 140 nummers)

Workaround #2:
1. This workaround uses an external application to perform the pairing process, instead of the
pairing software bundled with Android.
2. Download and install the app “Bluetooth File Transfer” from the Android market. The
application is by a company called Medieval Software.
A link to the application is below:
http://market.android.com/details?id=it.medieval.blueftp&feature=search_result
3. Run the application, you will be presented with a screen.
4. Press the Bluetooth icon at the top-right to show Bluetooth devices.
5. Press the Menu Button, and then Search Devices
6. The app will then find all Bluetooth Devices. The mObridge device will be shown in the list.
7. Select the mObridge device to pair to it.
8. Enter in the pin number (1234)
9. Now switch back to the Android Bluetooth Settings. You will see that the mObridge device now appears in the list as paired. You can now connect to it and use your mObridge kit.

Bedankt voor de info. Ik ga ermee aan de slag!

Gekke vraag misschien. Ik heb geen pc/laptop met bluetooth ter beschikking om de FW te updaten. Zou dit ook via de telefoon kunnen?

Bovenaan Onderaan