Modeljaar

icecube

Actief lid
Octavia I 2000 t/m 10-2004
Octavia II 10-2004 t/m 01-2009
Octavia II Facelift 01-2009 t/m heden

Hallo Icecube,

Bedankt voor je reactie! Scheelt me mooi weer in het onderhoud. Volgens mijn dealer heb ik een Octavia I en daarvan is de VOI-beurt toch m0oi 20 euri duurder!

guitar_billy

Senior Member
de Octavia 1 is als "tour" nog na de introductie van de Octavia 2 te koop geweest, een aktie-uitloopmodel. in Nederland tot 2008, wereldwijd wordt deze maand pas de stekker eruit getrokken.

je kunt dus ook een Octavia 1 van na 2004 hebben en... de O1 was er ook al voor 2000! dus:

~1997-2000 O1
2000-2004 O1 facelift
2004-2008 O1 tour
2004-2009 O2
2009-heden O2 facelift

deusjevo

Forumguru
Ik had een O1 (31-SG-XK) van januari 2006, uitvoering Demarrage.
Ik vond 't een prima auto voor een prima prijs.
Helemaal compleet op leren bekleding na.

Misschien moet ik de vraag iets verduidelijken: kun je aan de uiterlijke kenmerken zien of je met een type 1 of 2 te maken hebt? Buitenspiegels met knipperlichten, koplichten.... ga zo maar door. Als ik een paar reacties terug kijk, dan kunnen modellen tussen 2004 en 2008 ook een type 1 zijn (tour). Maar mij nog niet duidelijk hoe je het kunt zien! Ik dacht dat Captain Hook me alle duidelijkheid verschafte, maar nu lees ik hierboven weer dat een model uit 2006 ook een type 1 is.

deusjevo

Forumguru
O1:
Skoda-Octavia-Combi-1.jpg

O2:
Skoda-Octavia-Combi-Review.jpg

Duidelijker kan ik 't aan de hand van afbeeldingen niet maken.:grin:

Toch Pon het chaissinummer gestuurd... Scheelt me toch 20 euri straks.

Geachte heer Verhoeff,

Hierbij bevestigen wij uw mail van 10 november in goede orde te hebben ontvangen. Graag willen wij als volgt reageren.

Naar aanleiding van uw vraag willen wij u informeren dat uw Škoda Octavia een type II Ambiente is. Wij zullen een tweetal brochures meesturen zodat u de verschillen zelf waar kunt nemen.

In het vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,

Arlette Fokker
Škoda Klantenservice

Bovenaan Onderaan