Moeizaam starten

Mijn 2.0 TDI start slecht af valt weer uit als hij wat langer stil heeft gestaan (bij mij is dat 1 dag). Hij slaat wel snel aan, maar dan na nog geen seconde gaat ie slecht lopen: schudden en sputteren om vervolgens na weer 1 a 2 seconden af te slaan. Soms slaat ie net niet af en komt ie onder protest er overheen. Heb het idee dat het erger is als het laatste ritje kort is geweest.

De dealer heeft e.e.a. aangepast in de software, wat het zou moeten hebben verbeterd... "Alles is software" zei ie. Kan misschien zijn, maar vanmorgen was het weer zover. Geen verschil.
biggthumpdown.gif

Enig idee?
confused.gif

Frankie

Actief lid
maarre... dat gesputter komt mij bekend voor van uit de tijd dat mijn auto koelvloeistof zoop. Uiteindelijke diagnose was een kapotte cilinderkop. Kijk anders toch je kvs peil eens na... Maar dat ie afsloeg heb ik toen niet gehad. Wellicht toch iets anders aan de hand.

Wat een domme praat weer bij je dealer. Alsof het een excuus is dat het via "software" verloopt. Dan moet t nog werken. Ik ben bang dat veel bedrijven zich daadwerkelijk achter zulke excuses verschuilen !!

Bedankt voor je reactie. Denk ook dat ik gelukkig niet dat probleem heb omdat ik er al wat langer last van hem en pas nog gecontroleerd heb en het koelwater netjes stond.

Vond de conclusie "software" ook nogal makkelijk en snel. Maar was benieuwd of iemand nog iedeeen had. Maak me er verder geen zorgen over, zolang ie het maar blijft doen... Ik dacht zelf dat de verstuivers misschien wat druppeltjes laten vallen, gezien ook de rook. Of praat ik dan onzin?

Bovenaan Onderaan