Moet je je O1 inruilen tegen een O2 ?

LenK

Forumguru
Na een maandje O2 kan ik niet anders zeggen dan JAZEKER !

Ik vond mijn O1 niet slecht rijden, absoluut niet, maar de O2 is toch echt een wereld van verschil t.o.v. de O1.

- Wegligging
- Vering
- Geluidsniveau
- Ruimte
- Materiaal
- Degelijkheid
- Looks

Ik vind het allemaal een klasse beter dan de O1 (nogmaals daar was ik toen ook content mee)

Dus als je de kans krijgt, het geld hebt: D O E N

Henny

Actief lid
In 1 maand 22.000 km??
Ik na ruim 1 maand pas 1.300 km.
Voor de rest kan ik het alleen maar eens zijn met LenK.
Na een gedwongen afscheid van mijn O1 (gejat), moesten we uitkijken naar een ander. Bij proefritten in de O² bleek toch wel gauw onze voorkeur hiernaar uit te gaan. Hoewel ik de oude neus mooier vond (alleen jammer van het ontbreken van aparte mistlampen), maar ben inmiddels wel gewend aan de nieuwe neus.
Het opgesomde rijtje vind ik ook, met toevoeging van de luxe-uitstraling in de cabine, maar ik moet wel zeggen dat ik overgestapt ben van een comfort naar een elegance en dat scheelt toch ook wel veel hoor.
Minpuntje vind ik de niet echt spectaculaire (saaie) kleuren, er ontbreken voor mij b.v. het prachtige blauw van de RS of mijn eigen oude cayenne orange.

Zoef

Actief lid
Zou het nog schelen of je je auto (in mijn geval O1) inruilt voor de grote groep leaserijders met een O2 hem inleverd? Ik heb hem nu twee jaar en er staat 93k op de klok. Dus, nog ff een jaartje doorsturen en dan omruilen of maakt het niets uit qua inruilprijs?

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
In 1 maand 22.000 km??

[/ QUOTE ]

Ik rij dag en nacht /forum/images/graemlins/923.gif
Nee hoor het is een 2e handsje van 2005-2

Ja en Nee,

De O1 is gewoon een goede auto, dus Nee.
Maar ja de O2 is toch weer beter, dus Ja.

Ik heb een O1 combi 1.6 MPI gehad en daar 2 1/2 jaar met tevredenheid in gereden, maar heb nu een O2 combi 1.9 TDI, waar ik nog tevredener mee ben.

Octaviarijder

Actief lid
Ik heb nu een O1 en ben eigenlijk steeds minder tevreden over de auto. Het is zelfs zo erg dat ik twijfel of mijn volgende auto wel weer een Skoda moet worden. Het zijn allemaal kleine dingetjes, maar in mijn vorige auto's(japanners/Koreanen) had ik hier geen last van.

Het moet niet maar ik denk dat ik mijn O1 wel zou inruilen voor een O2.
Alleen dan wel met een 2.0 FSI (op z'n minst).
Ik vind een 1.6 MPI op zich niet slecht, absoluut niet, maar een 2.0 FSI is toch een wereld van verschil t.o.v. 1.6 MPI

Dus als je de volgende keer de kans krijgt en het geld hebt, koop dan een 2.0 FSI. /forum/images/graemlins/winkie.gif (liefst een nieuwe!)

Henny

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Ik heb nu een O1 en ben eigenlijk steeds minder tevreden over de auto. Het is zelfs zo erg dat ik twijfel of mijn volgende auto wel weer een Skoda moet worden. Het zijn allemaal kleine dingetjes, maar in mijn vorige auto's(japanners/Koreanen) had ik hier geen last van.

[/ QUOTE ]

Wat vervelend is dat zeg!
Mijn O1 was van 2002 en misschien scheelde dat al wat t.o.v. die van jou.
Ik had wel een paar kleine dingetjes, maar die hebben me niet afgehouden van een O². Bij de O1 had ik een niet opgelost probleem van wat peiepends met b.v. in z'n 2 langzaam uit een bocht komen. Had ik vanaf aankoop (11.000 km) tot diefstal (63.000 km) en bij 63.000 hebben ze de v-snaar vervangen, maar het was nog steeds niet opgelost. (dus volgens mij voor niks vervangen). Verder een piep als je over hobbels ging of bij stilstand een deur dichtdeed. Scheen een buis bij de radiator te zijn, die dan ergens langs ging. Wel 3x iets aan gedaan met de mededeling dat het nu weg zou moeten zijn. Op het laatst geen last meer van.
En 2 dingetjes die inherent aan de constructie zijn denk ik: bij regen de achterklep (HB) open en je speakers liepen vol ... Gelukkig vanaf het begin in de gaten gehad en voorkomen. Dat 2e is dan het oorverdovende gedreun van de hoedenplank met het rijden met ramen achter open.
Bij de O² nog niks van dze dingen gemerkt. Het met open ramen rijden nog niet geprobeerd.

Bovenaan Onderaan