Mogelijk aankoop RS combi

RoyE

Lid
Beste,

Ik ben nieuw op dit forum omdat ik een toekomstige Skoda-rijder wordt!
Nu ben ik druk aan het kijken naar een octavia 2 en nu kwam ik een RS versie tegen.
Echter de auto heeft een kleine 2 ton op de teller en ik vroeg mij af, hoe de techniek in de motor van een RS is op zulke kilometers. Ga ik hier een slimme aankoop mee doen of breng ik mijzelf in de geldproblemen? Uiteraard begrijp ik dat iedere auto anders is ivm rijgedrag van bestuurders. Maar ik zou graag een algemeen beeld zien wat jullie ervaringen is met de RS versie op hoge kilometers.

Mvg, Roy

CDK

Forumguru
beste Roy, welkom op het forum, er is een seciaal meet&greet topic om je voor te stellen overigens ;) er zitten hier leden genoeg met RS'en, dus ga je vast antwoord krijgen, succes met je toekomstige aankoop!

greetz Corné

Joske

Forumguru
Heb destijds ook naar een RS (tweedehands) rondgekeken. Mijn dealer had er toen ook eentje overgenomen wegens aankoop nieuwe wagen. De RS had 85000 km (was wel een 2.0 TDI 170 pK) maar er bleek werkelijk van alles aan te mankeren.. Ook een typische wagen die al eens regelmatig van eigenaar verandert :cautious:. Deze RS had 2 vorige eigenaars gehad en er was wel zeer vlot mee gereden, lees: "afgeragd". Maar zoals Corné zegt, steek je licht eens op bij andere RS-eigenaars!

Ohja, en welkom op het forum! :wink:

dirkkroneman

Forumguru
Ik kan je helaas niet helpen, is mijn 1e RS (zelfs mijn 1e skoda) en die heeft nu 62000 km op de klok staan. Probeer een goed beeld vd auto te krijgen (onderhoud/staat). Dan krijg je vaak wel een beetje een indruk van hoe er mee gereden is.. Maar wellicht dat er ander RS rijders zijn die wel wat hogere km standen hebben. Over het algemeen is 180.000 km wel een beetje een kosten grens hoor ik vaak.

reeseend

Forumguru
Hoi Roy, welkom op dit mooie forum.
Zelf ben ik in het bezit van een RS Hatchback uit 2007 met op dit moment 82500 KM.
Vanaf de aanschaf ruim 1,5 jaar geleden bij 55000km tot nu toe rijdt de auto probleemloos.

De eerste kosten na de winter was een Set nieuwe Dunlop Sport Maxx TT , die tot nu toe geheel bevallen.
8 maanden na aanschaf heb ik voor de zekerheid een grote beurt laten uitvoeren bij de Skodadealer en moest ook de Distributieset vervangen worden omdat bij koude start een Piepend geluid te horen was(na 5 jaar vervangen geeft skoda op). De kosten van beurt en distributieset met waterpomp waren totaal 1200€.

En nu rijden we inmiddels alweer 1 jaar probleemloos rond. Het enige wat de auto nodig heeft is benzine en ik hou het oliepeil in de gaten, maar dat is een tik van mijzelf:)

Tja en nu je vraag over de station met een 200k op de teller. Controle punten zijn onderhoud, staat van banden en kijken of er blauwe rook uit de uitlaat komt. Voor de rest een goed gevoel bij de verkopende partij vind ik belangrijk
Succes met zoeken.

RoyE

Lid
Bedankt voor je reactie! Fijn om te weten waarop ik kan letten. Zijn er nog bepaalde kinderziektes waar ik op kan letten? Het gevoel moet er idd zijn, echter hebben sommige mensen deze (helaas) van nature:tongue:

Noord26

Forumguru
Algemeen advies is altijd: duik in het verleden van de auto. Hoe meer boekjes, rekeningen van onderhoud en reparaties, dan krijg je een beetje een verhaal bij de auto.

Rallye

Forumguru
Ik heb mijn vorige ingeruild met 125.000 op de klok. Over 2 ton kan ik dus weinig zeggen. De airco is bij mij het zwakste punt geweest. Niet qua kosten, maar ik moest hem steeds in de gaten houden en hij is een paar maal bijgevuld. Let op een "schavend" geluid als de airco loopt. Als de compressor stukgaat/is heb je een dure reparatie.

Rem82sch

Senior Member
Mijn RS is ook van 2006 en heeft nu nog niet eens de helft gelopen van de RS die jij op het oog hebt.
Dus ik zou je het niet kunnen vertellen.
Verder ben ik wel tevreden over de auto.
Het blijft altijd een gok, het ligt er zoizo aan hoe er mee is omgegaan.

Antera

Donateur
Als we het zo lezen heeft de betreffende RS vele snelweg kmters gezien. Want die km stand in die tijd weg rijden dan moet het naar mijn idee misschien wel een oud lease auto zijn. De snelweg kmters zijn dan zeker wel positief maar de rest van de auto zal mee vertellen over de auto.

En hoe lang wil je er nog mee rijden?

Ik vind bij aanschaf van een auto 180 de grens voor mijzelf

Gimli

Lid
Zwakke punten.. tsja niet heel veel eigenlijk, bij de mijne is de traction control stukgegaan bij 93000 km, is wel een dure reparatie want die zit weer in je ABS pomp verwerkt. Maar schijnt niet heel veel voor te komen. Als het een diesel is kijk dan of alle terugroepacties ook uitgevoerd zijn (bij de TDI pompverstuivers actie geweest)
Verder heb ik de uitlaatgassensor moeten vervangen omdat deze verkeerde waardes aangaf.

Verder eigenlijk een probleemloze wagen. Allen met kou moet je soms 2 keer starten met de diesel.
Oh ja en als er 18" onder zit niet bij parijs door een kuil op de A1 rijden, kostte mij 2 nieuwe banden.

Blacky

Forumguru
thaworks
Lid
Met pijn in mijn hart verkoop ik mijn Octavia RS.
Ik maak te veel kilometers voor een benzine auto.
Het betreft een zwarte Octavia Combi RS uit 2006.
De km-stand is ca 137.000 km (er wordt dagelijks mee gereden).
Hij is altijd zeer goed onderhouden en zit ook goed in de lak.

Hij is iets verlaagd met koni (geel) schokdempers en eibach veren
De grille is mee gespoten wat hem een veel mooier aanzicht geeft.

Recentlijk vervangen:
- Voor- en achter schijven en blokken
- Distributie riem
- Nokkenas ketting

De auto is voorzien van JD-engineering chiptuning en draait nu rond de 260 pk.
De auto is voor zijn vermogen zeer zuinig (ca 650/720 km per tank).

Altijd goed onderhouden en gewassen (dus geen wasstraat). Tevens regelmatig door poetsbedrijf gepoetst. Interieur is zeer netjes.

Bijzonderheden:
- 18 inch velgen en banden (Continental Sportcontact 5 225 breed)
- Skoda columbus navigatie met bluetooth carkit.
- 6 versnellingen
- Climate control
- Cruise control
- Sonnyboy zonwering
- Schuif kantel dak

Altijd netjes warm gereden en altijd op tijd zijn beurten gehad.
Alle keuringen zijn toegestaan.

vraagprijs 14000,-
voor meer info pb aub
Bijgevoegde bestanden:

DSC_5170.jpg
Bestandsgrootte:1,5 MB
Bekeken:16

DSC_5172.jpg
Bestandsgrootte:916,5 KB
Bekeken:17

DSC_5173.jpg
Bestandsgrootte:1,1 MB

DSC_5174.jpg
Bestandsgrootte:773,9 KB
Bekeken:15

DSC_5176.jpg
Bestandsgrootte:864,7 KB

DSC_5178.jpg
Bestandsgrootte:1,2 MB

DSC_5179.jpg
Bestandsgrootte:1 MB
Bekeken:15

DSC_5181.jpg
Bestandsgrootte:1,3 MB

octavia.jpg
Bestandsgrootte:370,4 KB
Bekeken:17
thaworks, gisteren om 17:49 uur Rapporteer bericht#1LikeReageer
Spector vindt dit leuk.

Welkom Roy.

Heb je hier wat aan. Ik weet niet of je benzine of diesel zoekt. Hij staat bij te koop aangeboden.

Bovenaan Onderaan