Mogelijke inruil FAB1 voor FAB2

Tallguy

Forumguru
Waarschijnlijk gaan we onze fabia1 combi omwisselen voor een Fab2. Vandaag 2 proefritten gemaakt in een 1.2 3cyl Fabia2 HB. Daarna ook nog een proefrit in een Fabia 2 met sportstoelen, omdat we die stoelen toch erg graag willen.

Nu vraag ik me af...hoeveel % marge heeft een Skoda dealer meestal bij de aankoop van een auto, rekening houdende met het inruilen van een andere Skoda? Praat je dan over 3% van de nieuwwaarde of meer?

joergarms

Senior Member
Daar gaan heel wisselende verhalen over rond, onze bedrijfsbus, Ford Transi Connect, nieuw gekocht, die dealer vertelde me dat ze er eigenlijk nog geen radio bij kado konden doen, zo strak wordt er gerekend.
Mijns inziens kan er wel heel wat meer gedaan worden, en als je even met Martin rond de tafel zit, dan is er best uit te komen.
Wordt het dan wel een combi Kensei???
Succes en hou ons op de hoogte, ciao

EdK

Forumguru
Denk dat de marge tevens afhankelijk is hoeveel accesiores je er bij hebt en hoe GRAAG de dealer die wagen aan jou wil verkopen !!
Maar langs meerdere dealers langs gaan geeft vaak al een redelijk inzicht wat er aan korting is te halen !!
En nooit laten merken dat je die wagen zoooooo graag wil hebben !! Dus de dealer ze best laten doen om jou over te halen !! ( dus ook de vrouw instrueren voor je langsgaat !! )

LenK

Forumguru
Kijk even op Autotrack of Autoscout wat er voor jouw F1 gevraagd wordt.
Bij de ANWB kun je vervolgens ook inkoop prijs vinden.
Neem daarbij de positieve (meer accessoires, minder km) en negatieve (meer km, beschadigingen) van je inruil in beschouwing en je komt tot een bedrag wat je zou kunnen hanteren in je onderhandelingen.

fabtdi

Lid
Hoe hoog de marges zijn weet ik niet precies, maar bij de koop van mijn fabia 2 combi tdi gaven de verkopers aan dat ze er niet meer dan 1000 euro aan kunnen verdienen. Opvallend wel was het verschil in inruilprijs dat ik kreeg voor mijn oude auto, scheelde ongeveer 1500 euro !!!! Het loont dus heel erg om te shoppen tussen de verschillende dealers.

Succes er mee
fabtdi

Fabia

† In Memoriam
Ik denk dat het altijd loont om te gaan shoppen bij verschillende dealers. Kan best wat voordeel opleveren. Dat bewezen ze een tijdje geleden bij Autoweek.

bluskabouter

Forumguru
mij leverde het 3000 euro op. bij de ene dealer kreeg ik voor mijn fab combi van 10-2005 slechts €9500, bij de ander € 12500. hier heb ik uiteraard mijn nieuwe fab 2 besteld.
voor de duidelijkheid, bij allebei de zelfde optie`s genoemd.

Tallguy

Forumguru
Daar gaan heel wisselende verhalen over rond, onze bedrijfsbus, Ford Transi Connect, nieuw gekocht, die dealer vertelde me dat ze er eigenlijk nog geen radio bij kado konden doen, zo strak wordt er gerekend.
Mijns inziens kan er wel heel wat meer gedaan worden, en als je even met Martin rond de tafel zit, dan is er best uit te komen.
Wordt het dan wel een combi Kensei???
Succes en hou ons op de hoogte, ciao
Nee, geen combi maar een hatchback.
We hebben ondertussen ook al een initieel gesprek met Martin gehad, maar we hadden de Fabia niet bij ons (kwamen net ergens anders vandaan en hadden onze O2 gepakt daarvoor). Uiteraard wil hij de auto nog zien voordat hij een echt bod doet.
Dat zal vriendin deze week dus wel gaan doen.

marnic

Nieuw lid
Waarschijnlijk gaan we onze fabia1 combi omwisselen voor een Fab2. Vandaag 2 proefritten gemaakt in een 1.2 3cyl Fabia2 HB. Daarna ook nog een proefrit in een Fabia 2 met sportstoelen, omdat we die stoelen toch erg graag willen.

Nu vraag ik me af...hoeveel % marge heeft een Skoda dealer meestal bij de aankoop van een auto, rekening houdende met het inruilen van een andere Skoda? Praat je dan over 3% van de nieuwwaarde of meer?
Ik heb onlangs mijn fabia 1 combi ingeruild voor een gloednieuwe fabia 2 combi bij een skoda dealer. Bouwjaar 2004, 75000 op de teller. Mijn auto was van het type "choice" 1.4 55KW, airco, electr.ramen voor, parkeersensoren, metallic lak en schadevrij. Ingeruild voor 8000 euro en een radio van het type dance(t.w.v. 435) erbij gekregen (was niet inclusief bij mijn actiemodel) Inmiddels staat mijn ouwetje op hun eigen site te koop voor 9350 euro (excl.300 euro rijklaar maken) Dus 1000-1500 euro is de marge op zo'n 2e hands. Ik hoop dat je er wat mee kunt. Ik heb aardig geshopt maar dit was het hoogste bod.

Bovenaan Onderaan