Sinds nov 2009 rij ik met veel genoegen een Scout 2.0 TDI die inmiddels alweer 67000 km achter de wielen heeft.
Mijn auto heeft vanaf nieuw 2 kleine problemen.
Het eerste probleem was een hinderlijke resonantie bij het optrekken vanaf lage toeren. Deze resonantie is in de twee afgelopen service beurten tot acceptable niveaus teruggebracht.
Een tweede probleem is nog niet opgelost hetgeen reden is voor een nieuw bezoek aan de dealer voordat de auto de garantie uitloopt. Dit probleem doet zich incidenteel voor bij het geleidelijk optrekken tussen de 1600 en 1900 rpm. (vaak na het terugschakelen). Met name in de tweede versnelling is dit het best voelbaar. Wanneer dit fenomeen zich voordoet voel je meestal dat de auto 2 maal inhoud/slipt. Aangezien de motor op zich gewoon draait lijkt mij dit inhouden/slippen te komen uit een element in de aandrijflijn (ESP? - Haldex koppeling?). De koppeling op zich lijkt mij niet het probleem omdat die op het moment van voordoen is aangegrepen en niet slipt. Het aangegeven toerental komt exact overeen met het toerental waarop de resonantie zich voordoet/voordeed.
Wie herkent dit probleem en wie weet waar het probleem vandaan komt?????
Mijn auto heeft vanaf nieuw 2 kleine problemen.
Het eerste probleem was een hinderlijke resonantie bij het optrekken vanaf lage toeren. Deze resonantie is in de twee afgelopen service beurten tot acceptable niveaus teruggebracht.
Een tweede probleem is nog niet opgelost hetgeen reden is voor een nieuw bezoek aan de dealer voordat de auto de garantie uitloopt. Dit probleem doet zich incidenteel voor bij het geleidelijk optrekken tussen de 1600 en 1900 rpm. (vaak na het terugschakelen). Met name in de tweede versnelling is dit het best voelbaar. Wanneer dit fenomeen zich voordoet voel je meestal dat de auto 2 maal inhoud/slipt. Aangezien de motor op zich gewoon draait lijkt mij dit inhouden/slippen te komen uit een element in de aandrijflijn (ESP? - Haldex koppeling?). De koppeling op zich lijkt mij niet het probleem omdat die op het moment van voordoen is aangegrepen en niet slipt. Het aangegeven toerental komt exact overeen met het toerental waarop de resonantie zich voordoet/voordeed.
Wie herkent dit probleem en wie weet waar het probleem vandaan komt?????