Montage hondenrek in Combi

Figaro75

Senior Member
Beste mede combi-rijders.
Is er iemand met een Combi waarin een origineel hondenrek inzit?
Ik zou graag een detailfoto willen (of een handleiding) hoe het rek moet worden gemonteerd. Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar alleen een overzichtsfoto gevonden van het rek maar niet precies hoe hij is gemonteerd.

Volgens mij moet hij steunen op die 2 beugeltjes die in de zijschermen van de kofferbak zitten. Maar hoe zit dat precies vast?

Ik heb een 2e hands rek en aan de ene poot zit een ring met inbusbout maar aan de andere niets. Mist die inbusbout en ring of is die niet nodig?
En hoe zit hij achter de bank vast? klemt hij ergens in?

Ik heb de Skoda nog niet maar als ik idd een ring en boutje mis dan koop ik die nog even voor we zaterdag de auto gaan ophalen. Kan hij er meteen ingezet worden

P1020713.jpg

Ronnie

Forumguru
Ik heb hier een foto uit ETKA, mss heb je hier iets aan? het is het originele rek, kost 118 Euro.

Bijlagen

• ScreenHunter_01 Mar. 07 12.15.jpg
    ScreenHunter_01 Mar. 07 12.15.jpg
    43,2 KB · Weergaven: 133

Figaro75

Senior Member
De vorige eigenaar heeft hem door de garage er laten inzetten en uithalen nadat zijn auto kort was gereden.
Dus hij had geen idee maar ging ervan uit dat het niet al te ingewikkeld kon zijn.

Zag thuis met het schonmaken pas dat aan de ene kant een ring met boutje zat en aan de andere kant niets.
Er zit wel aan beide zijde schroefdraad in de voet dus kan me voorstellen dat aan beide zijden hoort te zitten.

@Ronnie
Volgens mij zit er bij de Octavia niets in het plafond vast. Had hiervoor een 307 en daar zaten 2 pennen die in het plafond vast zaten en dan met 2 gordels vast aan de vloer.
Dat heeft dit rek niet. Alleen maar twee soort haken halverwege en twee gehaakte voeten onderin.

Ronnie

Forumguru
Dan zou het deze moeten zijn.....

Bijlagen

• Hondenrek oct 2006 Mar. 07 13.37.jpg
    Hondenrek oct 2006 Mar. 07 13.37.jpg
    39,3 KB · Weergaven: 127

ppx

Donateur
Het originele hondenrek van Skoda haakt aan beide zijden van de dakhemel in verzonken uitsparingen. M.a.w. indien je deze optie niet samen met je octavia bestelde dan heeft jouw auto deze uitsparingen niet en kan je het originele rek niet plaatsen. Toen ik in januari mijn vorige octavia total loss heb gereden, vertelde ik de verkoper bij bestelling van de nieuwe octavia dat ik het hondenrek ging recupereren. En hij heeft me toen laten zien waarom dat niet ging.

De foto die Ronny plaatst heb ik ook al eens gezien, maar ik heb dat systeem nog nooit in een octavia gezien.

Ronnie

Forumguru
Het zijn beide Skoda onderdelen, de een heet een tussenwand(met de uitsparing in het dak), de andere is een "beschermrooster".

Figaro75

Senior Member
Die op het plaatje van Ronnie is hem precies.
Er zitten ook nog twee vierkante steunen bij.
Zoals ik het kan zien zit hij rond de hemel helemaal vrij en haakt hij ergens achter de bank bovenin en onderin 'vast'.
Ik denk dat ik gewoon even naar de bouwmarkt rij voor zo'n zelfde bout en ring.

Figaro75

Senior Member
Nog even wat foto's gemaakt.
De ring met bout zit dus maar aan 1 kant.

Denk dat ik die aan de andere kant dan ook maar gewoon zet.
Is het alleen nog even de vraag waar die L-haak in moet die op die stang zit.

P1020787.jpg P1020786.jpg P1020788.jpg

Roco

Lid
zo zit het bij de Fabia.
Wellicht heb je daar niets aan, maar toch.
Twee extra steunen vast aan binnenkant en het scherm plaats je daarop vast.
Als je het scherm verwijdert, blijven de steunen dus zitten. Zit muurvast en bij de Fabia dus geen
bevestiging aan plafond. rek.jpg

Figaro75

Senior Member
@Roco
Het ziet er wel redelijk hetzelfde uit behalve dat het bij jou dus twee echte draaiknoppen zijn, bij mij is het gewoon een boutje en een haakje.
Zo te zien haakt die dus onderin in zo'n u-vormig beugeltje.
Hij zal bovenin waarschijnlijk dan wel in de u-vormige beugel vallen waar ook de leuning mee vast zit.

Zit hij bij jou aan de onderzijde ook nog vastgeklemd met een ring en bout of zit hij er gewoon 'los' in?

Edwin

Lid
Bijgevoegd de scan van de handleiding van het originele rek, dit moet het duidelijk maken hoe eea werkt.

Bijlagen

• hondenrek1.jpg
    hondenrek1.jpg
    39,6 KB · Weergaven: 169
  • hondenrek2.jpg
    hondenrek2.jpg
    25,3 KB · Weergaven: 151

Figaro75

Senior Member
@Edwin

Hartstikke bedankt, dat is hem helemaal. Zie nu ook dat er wat originele onderdelen in de loop der tijd zijn 'verdwenen' :laugh:.
Denk dat ik morgen even langs de bouwmarkt ga voor twee van die draaiknoppen. Aan de diameter van het boutje te zien kunnen er ook gewoon een soort deurknoppen op.
Kan je hem toch wat makkelijker weghalen als je iets groots mee moet nemen.
Aan de onderzijde 'missen' dus idd van die klemplaatjes maar dat is ook niet zo ingewikkeld.

Mijn dank is groot :super: en ik heb even wat te knutselen......

Edwin

Lid
Door die twee draaiknoppen kun je het rek er inderdaad binnen 2 minuten uithalen (en ook weer zo terugzetten), al een aantal keren gebruikt....

Bovenaan Onderaan