Montage Trekhaak Roomster

Rob Weijman

Nieuw lid
Hallo Leden,

Oktober heb ik mijn nieuwe Rooster sport ontvangen, mooie auto maar met beroerd gemonteerde trekhaak. de dealer heeft deze gemonteerd, een erg groot rechthoekig gat uitzaagd. Kon niet anders zeiden ze. Nadat ik gezien had dat het wel degelijk anders kon terug naar de dealer, zij hebben het beoordeeld en me meegedeeld dat ze volgens een mal gewerkt hadden en er verder niets meer mee deden.
Vervolgens naar Pon mobiel een klacht gestuurd waarop zij niet reageerden. 4 weken later een mail naar Pon, hier kreeg ik een reaktie op. Zij hadden de klacht ontvangen en in behandeling, excuses voor het niet reageren en ik zou binnen een paar dagen reaktie krijgen. 2 weken later nog geen reaktie dus maar weer een mail (nu een week terug) hierop geen reaktie ontvangen van Pon.
Ik rijd inmiddels een jaar of zeven skoda, 2 fabia combi's nieuw gekocht en nu de Rooster. Ik nu behoorlijk pissig, als ze niets aan mijn trekhaak willen doen ben ik daar niet blij mee maar laten ze minstens zo fatsoenlijk zijn te reageren, op deze manier raken ze de skoda rijder kwijt.
Heeft een van jullie een gelijke ervaring? (slechte montage trekhaak, slechte klantenservice Pon Mobiel)

Ik hoor het graag,

Rob

Fabia

† In Memoriam
Je mag blij zijn als de "klantenservice" van Pon een reactie geeft. Mijn ervaring is dat ze totaal niet reageren op je mails. Daar moet Skoda het ook niet van hebben.

Mark

Banned
Er moet wel een stuk uit de bumper gezaagd worden maar bij was dit zeer keurig uitgevoerd.

van_der_P

Senior Member
Je mag blij zijn als de "klantenservice" van Pon een reactie geeft. Mijn ervaring is dat ze totaal niet reageren op je mails. Daar moet Skoda het ook niet van hebben.

Die ervaring heb ik niet. Krijg altijd een reactie terug

Maar op zo'n Rooster kun je daar nog op een fatsoendelijke manier op barbecue ? (grapje):grin: :24:

Atria

Actief lid
Hoi,

Ik heb vorige week ook een vraag gesteld per mail bij de klantenservice van ponmobiel over een afdekplaat voor een trekhaak op mijn Fabia. Ook tot op heden geen reactie ontvangen. Nogal slordig. Als je geen antwoord hebt kun je dat in ieder geval mailen. Of laten weten dat je er mee bezig bent. Niet handig om niet te reageren op vragen van je KLANTEN waar je je geld aan verdient.

Fabia

† In Memoriam
Lijkt mij ook. Ik heb de klantenservice van FedeX gewerkt en daar waren hele protocollen over hoe je met een klant moet omgaan. Een van de regels was om binnen de afgesproken tijd de klant terug te bellen ook al had je geen nieuws, Dan weet de klant dat je er in ieder geval mee bezig bent. Neem je klant serieus!

Rob Weijman

Nieuw lid
Hallo Leden,

Oktober heb ik mijn nieuwe Rooster sport ontvangen, mooie auto maar met beroerd gemonteerde trekhaak. de dealer heeft deze gemonteerd, een erg groot rechthoekig gat uitzaagd. Kon niet anders zeiden ze. Nadat ik gezien had dat het wel degelijk anders kon terug naar de dealer, zij hebben het beoordeeld en me meegedeeld dat ze volgens een mal gewerkt hadden en er verder niets meer mee deden.
Vervolgens naar Pon mobiel een klacht gestuurd waarop zij niet reageerden. 4 weken later een mail naar Pon, hier kreeg ik een reaktie op. Zij hadden de klacht ontvangen en in behandeling, excuses voor het niet reageren en ik zou binnen een paar dagen reaktie krijgen. 2 weken later nog geen reaktie dus maar weer een mail (nu een week terug) hierop geen reaktie ontvangen van Pon.
Ik rijd inmiddels een jaar of zeven skoda, 2 fabia combi's nieuw gekocht en nu de Rooster. Ik nu behoorlijk pissig, als ze niets aan mijn trekhaak willen doen ben ik daar niet blij mee maar laten ze minstens zo fatsoenlijk zijn te reageren, op deze manier raken ze de skoda rijder kwijt.
Heeft een van jullie een gelijke ervaring? (slechte montage trekhaak, slechte klantenservice Pon Mobiel)

Ik hoor het graag,

Rob
Alsof de duvel er mee speelt, vandaag (10-3) reaktie ontvangen dat ze mijn klacht toch echt in behandeling hebben.
Dus toch nog maar even afwachten.
Thanx voor jullie reakties.

Rob

sador

Donateur
Heb ook een vaste trekhaak.

Er is bij mij ook een gat uit de bumper gezaagd, maar alleen wat echt noodzakelijk was.

Ik zit dus niet met een heel groot gat.

Maar echt mooi is deze oplossing niet

Gieliovd

Forumguru
Het is het wellicht waard te melden dat er wel een kern van waarheid in het verhaal zit hoor. Er wordt met zaagmallen gewerkt bij de trekhaak. Je zit heel vaak auto's rijden met een groot rechthoekig gat rondom de trekhaak.

Dat het niet mooi is, dat spreek voor zich. Dat men zegt dat het niet anders kan heb je gelijk in dat het onzin is.

Ik denk alleen dat je geen poot hebt om op te staan gezien dit de normale wijze van monteren is en er vooraf geen afspraken zijn gemaakt om het gat op een bepaalde manier te zagen.

Dat Pon niet netjes bezig is dat staat er een beetje los van, hetgeen ik schrijf.

Sterkte! Ik heb ook ervaring met de dealer welke zééér snel werkt (sarcastisch).

EdK

Forumguru
Tja en een nieuwe Roomster bumper in kleur gespoten incl montage is 600 euro excl BTW en dat was de prijs van verleden jaar !! Dus je gaat niet zelf ff zeggen van neem een nieuwe bumper en maak het zelf opnieuw !!
Maar ik zou eens vragen of je die mal mag zien !!??
Tha en dat snelle antwoordt opeens zou best weleens kunnen komen omdat PON wel tijd heeft om op dit forum te lezen !! En doordat ze hier lezen houden ze geen tijd over om jou op de hoogte te houden !!

Nee communicatie is bij een boel firma's ver te zoeken !! Terwijl als jij je klant regelmatig op de hoogte houdt van de stand van zaken je hiermee meer begrip bij de klant opbouwt dan als je zwijgt !

joergarms

Senior Member
OF ze nu een mal bij een trekhaak krijgen of niet, er komt toch ook nog een beetje logisch verstand bij kijken zou je denken.
JE gaat toch niet als een onnozele een gat zagen, ik zou eerst kijken of die ruimte wel zo groot moet zijn.
Heb gelukkig bij mijn fabia zelf de trekhaak gemonteerd, het gat zit max 2mm rond de trekhaak, meer ruimte hoeft niet.
Dus ik zou me niet met dat verhaal over die mal weg laten sturen, laat ze maar met een nette oplossing komen.
Kun je eens foto's plaatsen van de trekhaak???

succes

higgy

Forumguru
Zag ze laatst bij Verdaat een trekhaak monteren (welk type Skoda weet ik niet meer) en daarvoor moest ook gezaagd worden in de bumper en het gat maakten ze heel fraai, exact groot genoeg.

Rob Weijman

Nieuw lid
OF ze nu een mal bij een trekhaak krijgen of niet, er komt toch ook nog een beetje logisch verstand bij kijken zou je denken.
JE gaat toch niet als een onnozele een gat zagen, ik zou eerst kijken of die ruimte wel zo groot moet zijn.
Heb gelukkig bij mijn fabia zelf de trekhaak gemonteerd, het gat zit max 2mm rond de trekhaak, meer ruimte hoeft niet.
Dus ik zou me niet met dat verhaal over die mal weg laten sturen, laat ze maar met een nette oplossing komen.
Kun je eens foto's plaatsen van de trekhaak???

succes

Bijgevoegd een foto.

Gr,
Rob

Bijlagen

• IMG0001.jpg
    IMG0001.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 119

Gieliovd

Forumguru
O, nou mijn statement neem ik terug, want dit gat is echt niet met een mail gemaakt. Wat een trieste monteur is dat geweest! Die heeft er gewoon de dremel ingezet en is gaan beunen.

Nee, dit lijkt me niet de bedoeling!! Zulke scherpe hoeken is sowieso al niet professioneel!

EdK

Forumguru
Dit is door een scholiertje gedaan !! zonder enige begeleiding ( sorry studenten op dit Forum )
van de chef monteur !!
Dit is eerst trekhaak monteren en daarna de bumper aanpassen want tja die moet eroverheen passen !!
Andere optie was geweest men monteerd eerst de ophanging van de trekhaak en de montageplaat voor het stopcontact en nemen dan een gatzaag voor het stopcontact ( en dit mag gerust iets ruimer zijn ) en men meet wat er minimaal utgehaald moet worden om de trekhaak te kunnen monteren !!
Nee dit is schofterig gedaan en toont tipisch de opvatting van " ach tis toch mijn auto niet !! "
Ik zou hier zeker niet mee accoord gaan !! en zou nu zeker om die mal vragen waar ze over spreken !!!

Gieliovd

Forumguru
Scholiertjes en studenten zijn gelukkig héél wat anders, maar niet generaliseren he!

Mijn maat 45 is snel op getrapt :)

Nee, die mal wil ik ook wel zien.

Bovenaan Onderaan