Montagehandleiding electroset ECS Electronics trekhaak O II (en Superb) Combi

jeedee23

Nieuw lid
Hallo,

Heb momenteel de trekhaak aan de supberb II combi geïnstalleerd, doch ik heb een electrisch probleem: de oranje kabel die in positie 44 moet bevestigd worden en dan voorzien dient te worden van een zekering 20 A, heeft aan de ene kant dus de kabel L1 (oranje kabel) maar aan de andere kant niks.
Is dit normaal?

vrg
johan
 

andrehj

Forumguru
De documenten van OP zijn handleidingen van de (after-market) electroset van ECS.

Ik heb met de titel van deze draad wat problemen:
  1. Het betreft hier geen montagehandleiding van een trekhaak, maar een montagehandleiding van een electroset van een trekhaak.
  2. Nog belangrijker: Dit is niet de originele electroset, zoals je die (niet in NL) bij Skoda kunt bestellen, maar een after-market set van ECS Electronics.
@Moderator: Kan iemand de titel aanpassen?

@jeedee23: Welk merk Electroset ben jij aan het monteren? Dat maakt het beantwoorden van je vraag een stuk eenvoudiger.
 

jeedee23

Nieuw lid
Hallo,

Bedankt voor je snelle antwoord.
Ik zit wel degelijk in de juiste thread (je opmerking is echter wel terecht, het is géén originele skoda trekhaak) want mijn vraag gaat effectief over de electroset van ecs-electronics. Ik heb enkel een probleem met de L1 kabel uit de handleiding die je vind op hun website. Deze vind je hier: Bekijk bijlage SK017B1_62406.pdf . Op pagina 14 staat hoe je de U1 en de L1 moet verbinden. Tenzij er een fout staat in de aanwijzing, dienen twee kabels in hetzelfde gaatje te komen. Of moet U1 naar de nulleider, zekering tussen nulleider en L1?

alvast bedankt voor het antwoord.
Johan
 

andrehj

Forumguru
Sorry, ik had je antwoord gemist, daardoor mijn reply een paar dagen later:
Je hebt het goed gezien, de handleiding is fout. De ene draad (eigenlijk stekker) moet gewoon in het onderste gaatje, en de andere in het gaatje daar direct boven. De zekering (die je vanaf de ander zijde insteekt) verbindt ze dan.
Overigens vraag ik mij af wat je met nulleider bedoelt, want het zijn allemaal spanningvoerende draden.

Is dit trouwens een 7-polig stopcontact wat je aan het monteren bent? Want je hebt wel erg weinig (eentje) voedingsdraden naar achteren lopen. Bij mijn origineel-Skoda set waren het er maar liefst vier. (Waar ik er dan zelf nog drie aan heb toegevoegd...)
In de handleiding wordt gesproken over een 12-N stopcontact, maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

Dezelfde fout was mij trouwens ook al in de ECS-handleiding van de 13-polige Jaeger variant opgevallen.

Suc6.
 
Bovenaan Onderaan