Morgen proefrijden

gjhu

Senior Member
Morgen proefrijden in een Octavia 1.0 tsi. Ben heel benieuwd. Iemand nog tips of aandachtspunten waar ik aan moet denken?

bert44

Senior Member
levertijd vastleggen met een escape
Je krijgt een vette worst met een levertijd die je nog net kan slikken
en dan begint het
Onverwacht nieuws, duhh
vertraging
vertraging
Jaar later is hij er met zo min mogelijk chips gebouwd dus zonder opties
Ja deze meneer: Graag of niet, of we bestellen er nog een kan je weer jaar wachten

Als ze iets anders beweren of vertellen: L*L VERHAAL :mad:

Laatst bewerkt door een moderator:

bert44

Senior Member
Dan betaal je nu de hoofdprijs en als de productie weer helemaal op gang is gekomen dan zakken de tweede handjes als een baksteen en kost dit 2e handsje een heleboel geld

Laatst bewerkt door een moderator:

Tees

Donateur
Nou nou, doe nou een beetje lief voor TS. Er zijn zat redenen om nu een tweedehands te kooen, heb er zelf ook een gekocht anderhalve maand terug. Ik denk dat TS zelf ook wel weet dat de markt niet optimaal is.
Maar hij vroeg om tips om op te letten.

Volgens mij is de 1.0 TSI een behoorlijk probleemvrije motor. Iets meer info qua opties, leeftijd, handbak of DSG, en km-stand helpen wel een beetje qua aandachtspunten.

• Leuk
Waarderingen: gjhu

Bakboord1

Forumguru
1.0 tsi rijdt nog best prima. Heb m gehad in een Leon als voorloopauto. Ik was positief verrast.
Wel heeft ie wat weinig koppel. Een taludje met 80kmh pakken in de 6e versnelling vindt ie niet lekker.
Maar verder liep ie prima vond ik.

Ik zou goed controleren of de auto alle opties heeft die je wil hebben.
Achteraf zaken aanpassen is vaak duur.

De huidige tijd is misschien niet zo goed om een auto te kopen maar dat heeft mij ook niet weerhouden om een maand geleden een auto te kopen.
Je zou ook in Duitsland kunnen kijken. Importeren stelt niet zo heel veel voor en het prijsverschil blijft soms fors.

gjhu

Senior Member
Het is een Ambition Business met handbak en 150000 km. Eind 2016 dus nog met de enkele lampen. Vrij basic volgens mij maar wat er niet opzit.... Rij nu nog in een diesel maar door corona veel minder kilometers gereden met dank aan het thuiswerken.

Bakboord1

Forumguru
Succes alvast met je proefrit!

Ga niet kijken als het regent. Dan mis je de krassen in de lak.
Verder staan alle aandachtspunten voor een proefrit wel ergens online.

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet hoe het bij deze motor zit met de vervangingstermijn voor de distributieriem, maar ik zou er zeker naar vragen. Verder opletten of je een reservewiel of een reparatieset hebt. Bij een reparatieset opletten op de houdbaarheidsdatum van de set.

Tees

Donateur
Als het bij een garage of dealer is, zeker even checken over die distributieriem. Waarschijnlijk is t voorschrift 'checken vanaf...', maar wordt 180k aangehouden als verstandig vervangingsmoment (soms 210k). Kan je meenemen in je onderhandeling, dat ze dat eventueel meteen doen.

• Leuk

MarcoO2

Forumguru
Ik heb de 1.0TSI (85 Kw) in mn huidige Golf liggen (wel met DSG). Geen koppelmonster natuurlijk, zeker niet in vergelijking met je diesel, maar voor dagelijks gebruik meer dan prima. En een lekker acceptabel verbruik, wat met de huidige benzineprijzen ook fijn is.

• Leuk

Canon-Eye

Forumguru
Zelfde ervaring hier met de 1.0TSI 85kW - het is natuurlijk geen sportwagen, maar ik kom in het dagelijkse verkeer nooit tekort. Ik rij vaak in de sportstand vanwege de gezondere schakelmomenten, maar ik moet dan echt niet met teveel gas vertrekken want dat levert vooral doorslaande voorwielen op. Gedoseerd gasgeven is vereist om écht vlot uit stilstand te komen.
En ook met 1100 kg Eriba aan de haak doet hij prima mee trouwens.

• Leuk
heb zelf ook ruim een maand geleden een 1.0 uit 2016 gekocht. wel de DSG bak. check goed wat er aan onderhoud is gedaan, en of de airco goed werkt.

• Leuk

gjhu

Senior Member
De kogel is door de kerk! Over een week of 2 de trotse eigenaar van een Skoda Octavia 1.0 tsi Ambition Business. Auto word geleverd met een nieuwe APK, grote beurt, nieuwe schokbrekers en nieuwe riem met alle toebehoren. 6 maanden garantie erbij dus alles netjes geregeld!. Auto rijdt erg goed en qua koppel viel het me niets tegen! Verschil met mijn Ford diesel (getuned) was niet heel groot en het verbruik tijdens de testrit (80 km weg, dorp en snelweg) was niet heel veel meer dan in de focus. Nu nog even uitvogelen hoe die Skoda connected app enzo werken en dan straks genieten van m'n nieuwe wagen!

Tees

Donateur
Gefeliciteerd! Klinkt als een goede deal en een goede wagen. Welke kleur is ie?
Als je wat meer uit die 1.0 wilt halen is chippen natuurlijk ook altijd een optie, maar zo te horen ben je daar al bekend mee.

gjhu

Senior Member
Dank je! Even in een oude folder gezocht voor de kleur. Is Quartz Grey. Mooi compleet met carplay, phone box en superfijn een volwaardig reservewiel en heeeeeel veel ruimte. De Focus is een station met een kofferbak inhoud van 470 liter. Nu bewust voor een hatchbak gekozen en wat een ruimte!!!!:tegek: Chippen heb ik al over nagedacht maar na de proefrit laat ik dat eerst even. Zag een filmpje van Autoweek waarin de Skoda veel meer vermogen had dan opgegeven en zo voelt deze ook. Misschien eens op een rollerbank zetten.

Bovenaan Onderaan