Motor blijft blazen na kort stukje rijden

vanturenhout

Senior Member
Bij mijn 1.6 tdi greenline merk ik steeds vaker dat wanneer ik maar een kort stukje gereden heb (ca 5 km of zo) op normale snelheid, dat dan bij aankomst de ventilator nog zeker een kwartier blijft loeien. Is dat normaal?

Als ik nou vol gas aan het planken ben geweest bij 30 graden buiten, dan geloof ik dat wel, maar dat is net net het geval.

Ik moet over 3000 voor de eerste olie-beurt naar de garage, dat kan nog een klein maandje duren, ik ga het daar dan sowieso vragen, maar ben best benieuwd.

Liev

Nieuw lid
Ik heb dit ook opgemerkt bij mijn GL. Stonk ook naar koelvloeistof tijdens het koelen. Dacht eerst dat het nieuwigheid was. Maar van de week opeens een rood lampje... Koelvloeistof op, al na 7000 km. Dus van de week even langs de dealer rijden. Als ik meer weet zal ik t posten.

Tom RS

Forumguru
Het is overigens niet verboden de zoekfunctie van dit forum te gebruiken. Dat is een handige tool, helemaal rechts bovenaan deze pagina, waar je enkele kernwoorden uit jouw vraag kan intikken en vervolgens de items krijgt die daar verband mee houden. Zo had je kunnen zien dat over het regenereren en het koelvloeistofprobleem al een draadje loopt. Op die manier blijft dit forum veel overzichtelijker, i.p.v. dat iedereen zijn eigen draadje opent, en is je vraag meestal al opgelost zonder dat je ze hebt moeten stellen.
In je auto zit trouwens ook zo een handig ding: de handleiding. De alinea over de regeneratie is best interessant...;)

Bovenaan Onderaan