Motor houd in bij hogere toerental.

Mies75

Forumguru
Inmiddels een goede 4.5dkm met mijn "nieuwe" auto gereden.

In het begin vrij rustig gereden en niks gemerkt maar als ik de auto flink in toeren omhoog breng dan lijkt hij op een zeker punt niet meer mooi door te lopen in vermogen,alsof iets het tegenhoud.(niet de toerentallen begrenzen)

De vermogens opbouw lijkt op een soort plateau te komen, moelijk uit te leggen.

Bij lagere toerentallen merk ik niks.

Het betreft een 1.0 tsi fl model uit 2017 met nu zo rond de 117 dkm erop.

Iemand enig idee waar ik naar zou moeten (laten) kijken?
 

Mies75

Forumguru
Ik zou het echt niet weten....

Vroeger had je nog onderhoudsboekjes maar tegenwoordig is alles digitaal en kan ik het niet terug vinden.

Auto geeft aan dat over 1900km een olie service oid. Gedaan moet worden
 

Mies75

Forumguru
Ik heb er nu een flesje Wynns Injectie +plus+ Cleaner ingegooid om te kijken of dat nog wat verschil maakt.
 

Tees

Donateur
Ik zit me wat in te lezen over de TSI motoren, en meen tegen gekomen te zijn dat als het vermogen niet netjes opbouwt in de toeren, dit een probleem met de turbo kan zijn (al hoop ik dat niet voor je!). Maar bougies vervangen kan ook zeker geen kwaad, zeker als je dat zelf kan zijn t de kosten niet.
 

Mies75

Forumguru
Ik heb nog een week garantie dus kijk het nog ff een paar dagen aan.

Helaas al wel ervaring met turbo revisies met een vw bora tdi uit het verleden.

Zelfs 2x toe een revisie,krukas lagers vliegwiel,drukgroep en nog een heel scala aan onderdelen (7500€ aan reparatie en onderhoud kosten in 5 jaar)
 

Kanerr

Forumguru
Inmiddels een goede 4.5dkm met mijn "nieuwe" auto gereden.

In het begin vrij rustig gereden en niks gemerkt maar als ik de auto flink in toeren omhoog breng dan lijkt hij op een zeker punt niet meer mooi door te lopen in vermogen,alsof iets het tegenhoud.(niet de toerentallen begrenzen)

De vermogens opbouw lijkt op een soort plateau te komen, moelijk uit te leggen.

Bij lagere toerentallen merk ik niks.

Het betreft een 1.0 tsi fl model uit 2017 met nu zo rond de 117 dkm erop.

Iemand enig idee waar ik naar zou moeten (laten) kijken?

Ik meen me te herinerren dat de t-roc van een maat van me met dezelfde motor ook zo een vermogens afgave had voor het chippen. Was erg 'plat' in de toeren, na 5000 toeren was er geen fut meer leek het wel.
 

Mies75

Forumguru
Het flesje van wynns lijkt zijn werk gedaan te hebben.
Heel flesje op een halve tank welke nu bijna opgereden is.

Hij houd nu niet meer in, lijkt soepeler door te trekken en ook stationair lijkt de motor soepeler te draaien.

Houd het nog wel ff in de gaten maar hij lijkt aardig los gereden te zijn.
 
Bovenaan Onderaan