Motor kapot, nieuwe nodig

Mijn motor heeft het begeven. Er moet dus een nieuwe in, nu is mijn vraag: er zat een 1.6 in, is het een probleem als er een grotere motor in komt?

Desperado

Forumguru
Mijn motor heeft het begeven. Er moet dus een nieuwe in, nu is mijn vraag: er zat een 1.6 in, is het een probleem als er een grotere motor in komt?
Niks is onmogelijk, maar of het een goed idee is.....
Wat voor type motor komt eruit en wat voor type zou er weer in moeten?

tlpeter

Actief lid
Het kan alleen moet de auto opnieuw gekeurd worden ivm kenteken dat niet meer klopt
En zeer waarschijnlijk moet er het een en ander aangepast worden

Geen idee welke motor erin zit/zat. Het is een O1 uit 98. Nou ja, mijn garagehouder zal het zelf wel weten denk ik. Maar wat meer vermogen had wel gemogen ;)

Mijn garagehouder had een Polo gevonden met dezelfde motor (1.6). Echter blijkt dat deze een andere carterpan heeft (aluminium ipv metaal die blijkbaar op de mijne zat), en hierdoor niet geschikt is voor mijn O1.

Iemand een suggestie, of een plek waar ik een motor zou kunnen vinden?

purk

Senior Member
Het kan alleen moet de auto opnieuw gekeurd worden ivm kenteken dat niet meer klopt
En zeer waarschijnlijk moet er het een en ander aangepast worden

Als er op jou kenteken het aantal cilinders klopt, dan is het geen probleem.

Maar er zal wel het een en ander aangepast moeten worden, denk aan kabelboom/computer en uitlaat.

als je gewoon renooy of morien belt die hebben altijd wel wat als die het niet hebben is het wel heel erg.

ze hebben nieuw en gebruikt meestal liggen ook vaak nog op km stand.

je zou er een 1.8 in kunnen hangen maar moet je wel je computer ook aanpassen durf zo niet te zegen of je wat aan je kabelboom moet veranderen uitlaat volgends mij niet met een 1.8.

maar su6

ralph.jr

Nieuw lid
een 1.8 is gewoon erin te leggen, waar je wel rekening mee moet houden is dat je de kabelboom moet aan passen! andere motor andere kabels, andere lengtes. zeer simpel dus:-) uitlaat moet je uiteraard wel vervangen, een uitlaat van een atmosferische 1,6 is er niet op berekend om dezelfde hoeveelheid uitlaatgassen af te voeren als die van een 1,8 turbo.
veel succes, en laat misschien wat horen/weten over hoe het gegaan is!

TurboBooster

Forumguru
Octavia 1 uit 1998. Ik vrees dat de auto economisch 'totaal los' is.
De kosten van een andere motor alsmede het inbouwen ervan gaat de waarde van de auto te boven.
Als het mijn auto was zou ik op zoek gaan naar iets anders.

TB.

Bovenaan Onderaan