ze hebben niets met het autovak van doen en rijden ook geen VAG produkt, maar de eerste reactie was: "zit daar die slechte motor in?".
Imago en zeer matige after-service schade idd!
Mij viel op dat de nieuwe 1.4 TSI (140pk), waarbij 2 cilinders uitgeschakeld worden als ze niet nodig zijn, weer voorzien is van een distributie
riem... VAG heeft zich behoorlijk verkeken op de kwaliteit van de toeleverancier idd. Of sterker, verzuimd om de geleverde producten te testen op de kwaliteit die men aan deze producten stelt. En daar betalen ze nu idd voor terug met imago-schade.
En wat misschien nog wel erger is: in eerste instantie proberen om het klein te houden en weinig service te verlenen. Openbaar maken dat het sporadisch voorkwam. Totdat fora vol hingen met problemen omtrent de distributieketting, blijkt het toch een enorme omvang te hebben. Oftewel in eerste instantie geen service willlen verlenen. Het kan altijd voorkomen dat er mindere kwaliteit producten in je totaalproduct aanwezig zijn, maar geef dan openheid van het verhaal en doe er alles aan om dit te verhelpen, ipv eerst proberen te verdoezelen. Daarmee schep je juist vertrouwen in je bedrijf en waar VAG nu in feite voor gekozen heeft is een afname in vertrouwen; door in eerste instantie pure ontkenning.