Vorige week tijdens het rijden ineens een hobbelende motor, leek net of ie op 3 pitten liep, schokken horten en stoten, je kent het wel.
Had januari last van mijn verdeelkap na een wasstraat, vocht gaf toen ook problemen, dacht dat dit weer het euvel was. Verdeelkap eraf en die bleek droog. ANWB erbij gehaald, die snapte er niets van, kabels van de verdeelkap vonkten, bougies vonkten, maar in cilinder 2 geen actie what so ever. Naar een garage in de buurt, toen heeft een monteur daar even in de 2e cilinder een oude bougie die daar lag geplaatst, et voila... lopen als een zonnetje. Kreeg het advies om thuis (was weekje in center parks) de bougies te vervangen. Na paar kilometer kreeg ik weer hetzelfde probleem. Ik dacht dat het lag aan de oude bougie die in de plaats van de "kapotte" was geplaatst.
Ik de volgende dag weer thuis gekomen, 4 nieuwe bougies erin en draaien als een zonnetje. Tot ik weer een stukje ga rijden, na een paar minuten weer horten en stoten, inhouden... Iemand een idee? Misschien de timing van de onsteking?
Had januari last van mijn verdeelkap na een wasstraat, vocht gaf toen ook problemen, dacht dat dit weer het euvel was. Verdeelkap eraf en die bleek droog. ANWB erbij gehaald, die snapte er niets van, kabels van de verdeelkap vonkten, bougies vonkten, maar in cilinder 2 geen actie what so ever. Naar een garage in de buurt, toen heeft een monteur daar even in de 2e cilinder een oude bougie die daar lag geplaatst, et voila... lopen als een zonnetje. Kreeg het advies om thuis (was weekje in center parks) de bougies te vervangen. Na paar kilometer kreeg ik weer hetzelfde probleem. Ik dacht dat het lag aan de oude bougie die in de plaats van de "kapotte" was geplaatst.
Ik de volgende dag weer thuis gekomen, 4 nieuwe bougies erin en draaien als een zonnetje. Tot ik weer een stukje ga rijden, na een paar minuten weer horten en stoten, inhouden... Iemand een idee? Misschien de timing van de onsteking?