Motor onrustig

Jeroen_123

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb een fabia 1.4 16v combi
Sinds kort is deze wat onrustig met rijden
Toen ik vd week de olie ging bijvullen en motor liet lopen zakte deze in elkaar en werd heel onrustig, met horten en stoten bleef deze lopen.

Ik heb me ooit eens later vertellen als dat zo is, dan is het niet goed want dan loopt de auto op de tegendruk onder de olie dop, haal je die er af dan krijg je dus dat effect.

Nu heb ik wat rond geinformeerd en is me iets anders verteld, dit schijnt bij moderne auto's wel meer zo te zijn.
De auto gebruikt inmiddels ook wel wat olie, dit tesamen met het euvel van het onrustig lopen zou er op kunnen wijzen dat er iets dat vanaf de carter zou lopen naar de inlaat verstopt zou zitten

Heeft iemand ervaring mee of andere tips waar het probeem zou kunnen zitten zodat ik onderzoek uit kan gaan
Ik ben overigen geen automonteur ofzo, maar ik heb wel iemand die er redelijk handig mee is en me helpt

Als die verstopping ind. zo is, waar moet ik dan naar zoeken ?

Grt en alvast bedankt voor de hulp en advies
Jeroen

Gieliovd

Forumguru
Het kan ook met hele ander dingen te maken hebben. Ik had vandaag naar huis ook weer dat de auto niet lekker liep. Stationair tussen 500 en 1600 toeren wisselend, horten en stoten, weinig fut in de motor.

Heeft bij mij puur met het motormanagement te maken wat het maar moeilijk heeft. Komt voornamelijk door het rijden op gas. Het gaat tijden goed en dan zomaar een ritje weer niet.

Het kan ook met je injectie te maken hebben secu gasklephuis.

edit: en talloze andere oorzaken. Sensoren.........

purk

Senior Member
dit is normaal, jou carter ventilatie zit na de luchtmassameter en op het moment dat je met lopende motor de oliedop eraf haalt, zal deze dus valse lucht aanzuigen door het olievulgat.

en dit betekent dus slecht lopen.

Gieliovd

Forumguru
Hij stond op 2/3 dus ik kan nog wel even.