Motor probleem

newwolf84

Forumguru
Hoi allen,

Heb ik weer.... rij vanmiddag naar huis toe en plots begint de auto te schokken en verliest kracht, lampjes van de motor, EPC en de ASR beginnen te branden. Melding in het display van TCS error en Engine fault: workshop.

Aan gezien het geen rode lampjes toch de gok genomen om door te rijden naar huis. Tijdens het rijden begint de auto te schokken als je met lage toeren rijdt, boven de 3000 geen schokken maar ook geen trekkracht.
Als de auto nu op de oprit stationair draait, schommelt het toerental en je hoort achter bij de uitlaat een soort geplof ( zachtjes )

Al enkele garages proberen te bellen om te vragen of er toevallig nog mensen bij de werkplaats waren om de auto uit te kunnen lezen maar helaas. Heb dus geen foutcodes om een eventuele oorzaak aan te kunnen wijzen.
Baal daar wel van want dan hand ik alvast een diagnose kunnen stellen. Nu maar wachten tot maandag om hem uit te kunnen lezen...

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn ? Ik weet het zonder foutcodes begin je niks...

Tis trouwens een Skoda O2 EBL uit 2011 met 162.000 km op de klok.

oco1979

Forumguru
Eerste indruk :bobine.
Draaid die op 3 poten ?
Geen skoda-assistance ? of iets dergelijks.
De belgische skoda-assistance kan dat uitlezen

:D

newwolf84

Forumguru
Nope, geen skoda assistance, wel ANWB. Denk dat ik mijn nieuwsgierigheid maar in bedwang moet houden tot maandag..

Bedankt voor je input

newwolf84

Forumguru
Dat geloof ik ook wel, echter heb ik zoiets van, de auto staat bij huis en dan is het even niet anders, ga daarvoor niet de wegenwacht bellen. Ben dan misschien iets van de oude stempel ofzo, als ik nu onderweg gestaan had was het een ander verhaal geweest.

kansberg

Forumguru
Hmmm....inderdaad bobine zou ook mijn eerste gedachte zijn. De tweede: luchtmassameter. Is het een benzine of diesel uitvoering?

oco1979

Forumguru
kettingrek :cry:.
Maandag weten we meer.
Oude stempel of niet,hier bij ons(belgie) bellen ze voor van alles,zelf als ze thuis staan.
Ik zou met plezier komen. :D
Anwb hebben al lang testkastje zene.
Net zoals VAB en Touring voor belgie,al is deze van de VAB iets beter ;).

chris01

Senior Member
misschien accu die het begeeft of jou dynamo ? heb zo iets eens met mijn Opel gehad .nou hoor ik iedereen al ~.OPEL !!
maar te weinig stroom geeft soms rare storingen.

newwolf84

Forumguru
Ladies and gentlemen...

WE GOT HIM !

35chb1h.jpg

Althans de dader...nu er voor zorgen dat hij/zij niet wéér kabels kan door knagen, alle tips zijn welkom.
Heb al wat gelezen over kippengaas op de oprit neer leggen, doeken met ammonia, wc blokjes kastjes om die knagers weg te houden.
Wie heeft er goede ervaringen met een bepaalde oplossing ? Het mooiste zou zijn als dat beestje per ongeluk tegen een hooivork op zou lopen...:angel:

En de bijbehorende schade...en een rekening voor het vervangen van de kabels en de bobine, was er op doorgeslagen.

200bosz.jpg

20jfmef.jpg

kansberg

Forumguru
@newwolf84 : Hebben jullie een hond? klinkt wellicht vreemd, maar op mijn vorige werkplek, in Deventer, verkochten wij in sommige periodes vrachten bougiekabelsets. Eén iemand, die het al meerdere keren was overkomen, heeft destijds het dekentje van de hond onder de auto gelegd t.h.v. de motorruimte en is nadien verschoont gebleven van marters. Er bestaan ook kastjes die je aansluit op je accu en een hoogfrequent geluid produceren (onhoorbaar voor ons), deze worden veel verkocht, maar ook dat is geen garantie dat de marters wegblijven, al hoor ik er in het algemeen goede berichten over.

Berry1912

Forumguru
Laat die auto 's nachts gewoon draaien op de oprit, kan je de volgende ochtend dat beestje zo onder de kap vandaan halen.
animal-kingdom-rat-rodent-electric_shock-electricity-mice-19833540_low.jpg

newwolf84

Forumguru
We hebben idd een hond en ik hoorde dat idd hondeharen ook een afschrikwekkend effect hebben op die marters.
Ze hebben nu wel wat van die anti marter spray er op gespoten maar ik blijf mijn twijfels houden of dat afdoende werkt. Kosten waren trouwens 257 euro. Net ook contact gehad met de verzekering en ik krijg dat ik elk geval vergoed.

Ga eens opzoek naar wat ervaringen betreffende die kastjes, ben er nu wel klaar mee, dit is nu de 2e auto van ons die ze te pakken hebben gehad. Bij de 1e auto was de kabelboom doorgeknaagd, economisch totall los. Das dan valt dit nog mee, maar dit is helemaal zonde geld. Dan maar een paar cent voor een marter-afschrik-systeem.

schijt beest....

Ergste is ook nog dat ze beschermd zijn, kan je wel beloven dat als ik hem in mijn koplampen zie dat ik niet rem....

Bovenaan Onderaan