motor raamopener niet te vinden.

TomGee

Lid
Van mijn ouwe trouwe Skoda Fabia 1 ( 27 april 2005) is de raammotor links voor kapot. (tenminste de elektronica ervan, bij erop kloppen doet hij het af en toe). Het ding lijkt als OEM nummer te hebben: 6Y1 959 801 (SK1 of SK4). Helaas is dat alleen te vinden voor auto's met het stuur rechts. Weet iemand een oplossing voor mij (anders dan het inbouwen van een klopper in de deurbekleding).
 

Arjan1985

Forumguru
Sloperijen bellen en langs gaan.
Die modellen halen ze bij mij in de buurt niet meer uit elkaar. Dat mogen we zelf doen als we iets nodig hebben.
Begin van het jaar stonden er zomaar iets van 4 Fabia 1 naast elkaar.
Sloperij Stouten Oosterland

Wellicht maar dat kunnen anderen beter be-amen, past een Golf 4 of 5 raam motor ook
 

Arjan1985

Forumguru
Trouwens. Weet je zeker dat de motor stuk is? Geen slechte kabels?
Mijne gaat alleen met warm weer open. Kouder dan weigert het raam mechaniek.
 

Antera

Donateur
Je zegt LIJKT een oem nummer te hebben. Vanwaar die onzekerheid? Stuur anders eens via whatsapp je chassisnr kunnen we eens kijken welke erin hoort
 

Tees

Donateur
6Y1959801SK1 is inderdaad het origineel artikelnummer van de motor, op een gegeven moment vervangen door SK4. Hoort gewoon bij een linksgestuurde F1.

Zoals hierboven al gezegd, dit soort onderdelen wordt zelden gedemonteerd, de markt is niet interessant/winstgevend genoeg voor ze om dat te doen. Ik kijk voor dit soort dingen altijd welke auto de lokale sloperijen hebben staan, staat ook op Onderdelenlijn vermeld. En dan langsgaan en zelf demonteren en afrekenen. De Polo heeft trouwens dezelfde motor, dus die kan ook.
 

TomGee

Lid
Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ik ga sloperijen bellen/bezoeken. Mijn twijfel over het typenummer ontstond omdat er nu een motor in zit die met draadverbindingen en krimpkous aangesloten is. Ik laat het horen wanneer het gelukt is. (Gelukkig doet de airco het nog prima.)
 
Bovenaan Onderaan