Hallo,
Mijn octavia II met 1.6 mpi motor loopt op sommige momenten niet constant maar onregelmatig.
Dit gebeurt af en toe tijdens rijen en gas minderen, de motor gaat onregelmatig lopen totdat ik het gas helemaal loslaat of weer intrap.
En als de motor stationair draait en van open loop naar closed loop regeling gaat.
Ik heb de auto uitgelezen met mijn (universele) eobd autolink.
Hieronder een moment opname:
Aantal DTCs 0
Brandstofsysteem 1 status Open Loop (OL)-fout
Berekende Belastingswaarde 35.7
Motor Koelvloeistof Temperatuur(¡£C) 87
Korte Termijn Brandstof Aanpassing -Bank1 0.0
Lange Termijn Brandstof Aanpassing - Bank1 2.3
Inlaatspruitstuk Absolute Druk(kPa) 44.0
Motortoerental(rpm) 2571
Voertuigsnelheid Sensor(km/h) 81
Ignition Timing Advanece voor cilinder #1(¡£)47.5
Inlaat Luchttemperatuur(¡£C) 55
Absolute Gasklep Positie 11.4
Aangestuurde Secondaire Lucht Status Uit
Locatie van de Zuurstofsensoren B1S12--B2S----
Zuurstof Sensor Signaalspanning Bank 1-Sensor 2(V) 0.120
Korte Termijn Brandstof Aanpassing Bank 1-Sensor 2 N.v.t
OBD vereisten van dit voertuig EOBD
Afgelegde afstand Met Geactieferde MIL (Km) 0
gelijkstelling hoeveelheid (lambda)(Bank 1-Sensor 1) 1.380
Zuurstof Sensor Stroom(Bank 1-Sensor 1)(mA) 1.078
Tijdens rijden blijft de motor met OL fout draaien en ook de short fuel trim verandert niet.
Verder lijkt naar mijn idee alle waarden vrij normaal. Heeft iemand enig idee hoe deze brandstof loop fout verholpen kan worden of in welke richting ik moet gaan zoeken?
Alvast bedankt.
Mijn octavia II met 1.6 mpi motor loopt op sommige momenten niet constant maar onregelmatig.
Dit gebeurt af en toe tijdens rijen en gas minderen, de motor gaat onregelmatig lopen totdat ik het gas helemaal loslaat of weer intrap.
En als de motor stationair draait en van open loop naar closed loop regeling gaat.
Ik heb de auto uitgelezen met mijn (universele) eobd autolink.
Hieronder een moment opname:
Aantal DTCs 0
Brandstofsysteem 1 status Open Loop (OL)-fout
Berekende Belastingswaarde 35.7
Motor Koelvloeistof Temperatuur(¡£C) 87
Korte Termijn Brandstof Aanpassing -Bank1 0.0
Lange Termijn Brandstof Aanpassing - Bank1 2.3
Inlaatspruitstuk Absolute Druk(kPa) 44.0
Motortoerental(rpm) 2571
Voertuigsnelheid Sensor(km/h) 81
Ignition Timing Advanece voor cilinder #1(¡£)47.5
Inlaat Luchttemperatuur(¡£C) 55
Absolute Gasklep Positie 11.4
Aangestuurde Secondaire Lucht Status Uit
Locatie van de Zuurstofsensoren B1S12--B2S----
Zuurstof Sensor Signaalspanning Bank 1-Sensor 2(V) 0.120
Korte Termijn Brandstof Aanpassing Bank 1-Sensor 2 N.v.t
OBD vereisten van dit voertuig EOBD
Afgelegde afstand Met Geactieferde MIL (Km) 0
gelijkstelling hoeveelheid (lambda)(Bank 1-Sensor 1) 1.380
Zuurstof Sensor Stroom(Bank 1-Sensor 1)(mA) 1.078
Tijdens rijden blijft de motor met OL fout draaien en ook de short fuel trim verandert niet.
Verder lijkt naar mijn idee alle waarden vrij normaal. Heeft iemand enig idee hoe deze brandstof loop fout verholpen kan worden of in welke richting ik moet gaan zoeken?
Alvast bedankt.