Motor skoda felicia

ivo

Nieuw lid
goeden dag, had een vraagje ik heb een skoda pikup van 1999, wat voor motor steekt daar in , want heb mijn lucas pomp kapot gereden ben nu van plan om pomp van een audi in steken de audi is wel van jaren 80 denk 1500cc skoda is 1900cc gaat dat ofnie , en waar zou ik parts kunen vinden bumber en so he dank u tot horen /forum/images/graemlins/crazy.gif
 
In de pick up ligt een motor van VAG , maar zoverals ik weet gaat dat met die pomp van audi niet lukken, vraag het anders eens bij een dealer na die moet het wel weten.
 

ivo

Nieuw lid
re ivo of waarkan ik lucas pomp kopen dan ,niew of 2hands of heeft iemand van julie nog een passend pomp liggen tot horen he
 

ivo

Nieuw lid
zou ik deze dan kunnen plaatsen?Nieuwe, originele VW dieselinspuitpomp voor 1.9 D Golf 1993-1995, Jetta 1992-1995 en Diesel Industriemotor 1990-2005 in originele verpakking.
 
zou je even moeten kijken of de artikelnummers overeenkomen als die overeenkomen geen probleem, kan alleen zijn dat je de auto moet resetten, vaak kun je dat doen door de auto een tijdje (24 uur) zonder stroom te zetten, dacht ik
 

ivo

Nieuw lid
een vraagje , wanneer ik wil starten brand mijn lichtje van de gloeiers niet heb toch stroom op de gloeiers, de kleine relai werkt maar denk dat het 157 is die grote zwarte , heb daar altijd last mee ,zelfs toen ter niew was eens warm moeilijk te starten
 
Zou kunnen, heb niet zo veel verstand van een diesel.
heb zelf ook eens een Ford Diesel gehad die had ook een keer problemen met starten en toen bleek het dat de gloeibougies versleten waren, andere van de sloop gehaald geplaatst en lopen maar weer.
Maar zoals ik al zei ben geen diesel kenner
 

JJB

Lid
Brandt het controlelampje niet of gloeit hij niet? Het kan kan ook zijn dat het controlelampje stuk is. Overigens is het bij de Felicia Diesel zo dat er niet voorgegloeid wordt als de motor nog redelijk op temperatuur is. Dan moet je dus wat langer starten.
En dan is er nog een aardigheidje, altijd handig om te weten: bij het openen van de deur begint hij al voor te gloeien, doe je de deur weer dicht (zonder gestart te hebben) dan gloeit hij de volgende keer niet vanzelf, dus duurt het ook langer voor je kunt starten.
 

m.vandervet

Nieuw lid
Beste forum leden.
Ik ben hier nieuw. Sinds kort rij ik een Skoda Felicia uit 1998. 1.3 mpi
De Skoda bevalt mij zeer goed. Klein onderhoud deed ik altijd zelf,olie verversen,oliefilter.Luchtfilter en verdelerkap,rotor en bougie's deed ik ook altijd zelf.Toen ik naar de verdelerkap zocht, kon ik het niet vinden. Kan iemand mij het één en ander uitleggen? De bobine zit rechtstreeks aan de bougie's gekoppeld? Met twee inbus schroefen.
 

Ronnie

Forumguru
Beste forum leden.
Ik ben hier nieuw. Sinds kort rij ik een Skoda Felicia uit 1998. 1.3 mpi
De Skoda bevalt mij zeer goed. Klein onderhoud deed ik altijd zelf,olie verversen,oliefilter.Luchtfilter en verdelerkap,rotor en bougie's deed ik ook altijd zelf.Toen ik naar de verdelerkap zocht, kon ik het niet vinden. Kan iemand mij het één en ander uitleggen? De bobine zit rechtstreeks aan de bougie's gekoppeld? Met twee inbus schroefen.
Iedere bougie heeft een eigen bobine welke op hun beurt weer aangestuurd worden in de juiste ontstekingvolgorde door de Motronic, de motorstuur/regel computer.
 

m.vandervet

Nieuw lid
Bedankt voor de reactie. Ik heb altijd oude auto's gereden. Ik loop waarschijnlijk achter. :smirk: Dus in principe is de ontsteking onderhoudsvrij op de bougies na? :super:
 
Bovenaan Onderaan