Motor slaat aan en weer uit

Tecumceh

Nieuw lid
Een vreemde storing nadat ik de accupolen had losgehaald en na 10 minuten weer had vastgemaakt, starten mijn motor en ging gelijk weer uit. Op mijn radio staat "Safe". Na 12 jaar laat hij mij in de steek. Overigens de accu losgehaald in verband met ABS/ESP storing. Rechter achter sensor schoongemaakt en reset door accu even los te koppelen. Ook zekeringen nagelopen. Uitlezen zou mooi zijn, maar als je niet kunt rijden, kun je ook niet naar een VAG-garage. Heeft iemand een idee voor mij?

EdK

Forumguru
ANWB bellen
Of wegsleep service van je verzekering ? ( meestal 2x per jaar bij een verzekering ) even polis nakijken hiervoor !

Duijzer

Donateur
Bedoel je dat de auto zelf startte? Of dat je, na de accupolen weer aangesloten te hebben de auto probeerde te starten? En de motor even aansloeg en weer afsloeg.
‘Safe’ betekent waarschijnlijk dat de radio de beveiligingscode kwijt is.
En dat hij even aanslaat en weer afslaat zou zomaar een startblokkering kunnen zijn. Al eens geprobeerd een aantal keer op slot te doen en weer open?

Maggy

Forumguru
Wat zegt uitlezen? Welke code?
Edit: ik denk dat je geen uitlees apparaat hebt, anders had je de accu niet losgekoppeld… zonder code blijft het koffiedik kijken.

Tecumceh

Nieuw lid
Precies, ik kan even helemaal niets. Ik heb een "Creader 3001", maar daar word ik niet wijzer van. Als ik een startpoging doe, blijft de startmotor doordraaien maar er lijkt geen ontsteking of brandstof te zijn. De sleutel moet ik echt terugdraaien. De accu heeft power genoeg.

Tecumceh

Nieuw lid
...‘Safe’ betekent waarschijnlijk dat de radio de beveiligingscode kwijt is.
En dat hij even aanslaat en weer afslaat zou zomaar een startblokkering kunnen zijn. Al eens geprobeerd een aantal keer op slot te doen en weer open?
Nadat ik de accupolen weer had aangesloten. Contactslot heb ik ook geprobeerd, maar lost het niet op. Lijkt alsof het motormanagement in war is of gegevens kwijt is. Wordt dat op de radio weergegeven? De radio vroeg om een code. Die heb ik niet.

Ik heb een Creader 3001, waarmee ik foutcodes moet kunnen zien. Ben daar niet handig in ..

Laatst bewerkt door een moderator:

Duijzer

Donateur
Die radiocode is een beveiliging. Via chassisnummer (als het een originele is), is dat bij de dealer op te vragen. Het motormanagement zou beschadigd kunnen zijn door een piekspanning bij het aansluiten, maar ik denk meer dat er ergens een startblokkering tussen zit die ontsteking en inspuiting blokkeert.

Tecumceh

Nieuw lid
ANWB bellen
Of wegsleep service van je verzekering ? ( meestal 2x per jaar bij een verzekering ) even polis nakijken hiervoor !
Ik heb net mijn Wegenwacht uitgebreid voor thuishulp. Voorheen kon ik mij altijd goed redden, maar ik heb een hartoperatie ondergaan en dat maakt het nu erg lastig. Ik moet het uit handen geven.

Bovenaan Onderaan