motor slaat af kort na de start

01lvvs

Nieuw lid
Dank voor je reactie. Mijn naam is johan en ik ben nu 2 jaar in het bezit van de fabia combi 1.4 / 55KW bj 2003 met de Km stand van 136.000. Nu 17000. Pl/m 1000 km terug is de lambda sonde bij het spruitstuk vernieuwd. Daarvoor sloeg de motor sporadie's af, maar nu regelmatig kort na de start. Het motormanagement lampje brand regelmatig maar bij uitlezen geen uitkomst. Na een of twee dagen brand het weer.

Tees

Donateur
Een motormanagementlampje zonder foutcode is nietheel gebruikelijk (al komt het wel eens voor). Hoe is dit uitgelezen? Ik vraag me namelijk af of er met een VAG-specifiek uitleesapparaat uitgelezen is, anderen willen nog wel eens wat missen.

Zonder foutcode blijft t van afstand gissen: valse lucht, slechte ontsteking, onvoldoende brandstofflow, kan allemaal...

01lvvs

Nieuw lid
Dank! ga maandag naar domstad in de Meren om uit te laten lezen. hopelijk komen zij er uit. Houd je op de hoogte. Vriendelijke groet. Johan.

Tees

Donateur
Vraag dan even naar de foutcode zelf en niet alleen de beschrijving. Dan kunnen we met je meedenken. Meestal 5 getallen of P gevolgd door 4 getallen.

Hakar

Donateur
Geen idee van je woonplaats, maar volgens mij kun je beter naar Muntstad in de Meern rijden.
In de meren naar de Domstad rijden lijkt me niet bevorderlijk voor het starten van je motor. :sneaky:

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Gelukkig zijn er niet zo heel veel meren rondom de Domstad ;). Maar ik schat zo dat @01lvvs de weg naar Muntstad wel gaat vinden. Ben benieuwd of en welke foutcode tevoorschijn komt!

Bovenaan Onderaan