Motor slaat af tijdens het rijden

Talie

Nieuw lid
Hallo allemaal

Ik heb het volgende probleem.

Tijdens het rijden sloeg me auto af toerental viel weg en op het dashboard gaf die een rood olielampje aan
Dit was de eerste keer
Tweede keer dat die uitviel brande het lampje van de gloeibougie
Heeft iemand een idee wat er mis kan zijn
Nu doet die het niet maar zo nu en dan heb ik deze storingen.
Nou ik hoop van jullie te horen.

Skoda fabia sdi 1,9 uit 2000

Gieliovd

Forumguru
Ik heb dit ook wel eens gehad, reed ik ergens 90 op de cruise control, alles uit..

Starten, jaar lang niet meer gezien.... Erg vreemde storing.

Misschien kan je hem laten uitlezen, maar of daar wat in staat.. tja.

Talie

Nieuw lid
Oke dus misschien gewoon even een storing.
Wel geef de auto aan dat die een olie service nodig heeft zou da misschien iets kunnen zijn.
En dat uitlezen gaat dat ook geld kosten of is dat kosteloos bij skoda garage ofzo.
Het is niet fijn zo te rijden zeg maar met in je achterhoofd houdend red ik het wel naar me werk.
Nou hoop dat iemand weet wat er toch aan de hand kan zijn.
Alvast bedankt

de boord computer berekend aan de km en het rijgedrag wanneer de olie moet worden vervangen als je het bij de dealer de olie laat vervangen wordt de melding weer gereset en opnieuw ingesteld en het uitlezen doen ze meestal niet gratis heb het ook een keer moeten doen koste ongeveer tussen de 20 en 40 euro je kan natuurlijk ook is kijken bij het topic VAG-COM welk forum lid er in de buurt woont voor het uitlezen van de storing sommige vragen er weinig of niks voor:)

greetz steve 1983

Talie

Nieuw lid
Hallo

Die olie is niet ververst de afgelopen 20.000 km
Ik weet niet precies wanneer wel heb hem toen overgenomen van iemand.
Heb vandaag de olie laten verversen en hopen dat de storingen weg zijn.
Zou het kunnen dat de olie te oud was waardoor die afslaat en in storing schiet.
Laten we het hopen.
Alvast bedankt voor de reacties

Cordoba

Forumguru
Rode olielampje nadat de motor is uitgevallen is normaal, er voor kan een probleem betekenen.

Misschien een verstopt oliefilter, oliezeefje in carter (voor de oliepomp) of iets dergelijks. De auto wel uit laten lezen (niet al te lang mee wachten, want na 50x de auto starten, op opnieuw contact aanzetten, verdwijnen storingen ook uit het geheugen).

Talie

Nieuw lid
Oke dus ff snel laten uitlezen ok hoop dat die er nog in staat dan de storing.
Heb vandaag wel de oliefilter laten vervangen en olie dus hopen dat dat het is.

Cordoba

Forumguru
Altijd lastig dergelijke zaken, en als er aan de auto gesleuteld is, zonder dat met 100% zekerheid de oorzaak is gevonden, blijft het een beetje gissen.

Gieliovd

Forumguru
Dit heeft niets met je olie te maken hoor. Er zit geen "klap de motor maar uit" functie op als er wat met de olie is.

Oliedruk kan te laag zijn, dan gaat er een lampje branden en zou je er goed aan doen hem aan de kant te zetten. Anders duurt het nog heeeeel lang en dan draait je blok in de soep. En dat gaat niet kloink uit, maar ieeeeeeeeekrrrgtp.

Beurtje kan geen kwaad na 20k.

Dit probleem kan alleen maar elektrisch zijn eigenlijk. Al is het natuurlijk een 1.9 PD motor en geen benzine. Hmm..

Bovenaan Onderaan