Motor slaat slecht aan.

HansK

Nieuw lid
Mijn vraag betreft het slecht aanslaan van de motor. Ik heb een 1,4 liter motor type BUD bouwjaar 2006.
Van morgen de auto willen starten, de startmotor draait goed rond, de motor start wel iets maar slaat gelijk weer af. De auto uiteindelijk met behulp van startkabels van een andere auto na lang door starten aan de praat gekregen.
Hierna functioneerde de auto weer goed.

Afgelopen zomer heb ik dit ook een keer gehad, bij het uitlezen geen foutcode's gevonden.

Met vriendelijke groet Hans.

Bakkertje

Forumguru
Hoi Hans, allereerst welkom hier!
Komt het voor als de auto half warm is? Het lijkt een beetje op het gedrag van onze golf IV met 1.4. Daar hebben we de krukas-sensor vervangen en de stroomverdeler op de accu, toen was het nog niet over. De volgende stappen zouden zijn het vervangen van de temperatuursensor en de accu. Toen kwamen we echter de huidige new beetle tegen en hebben we de golf ingeruild.

Antera

Donateur
is het dan dus een sporadisch iets wat ens in het jaar voorkomt? dan word het heel lastig zoeken denk ik.

SkodaPari

Nieuw lid
Mijn vrouw haar fabia start af en toe niet.. Zelf nadat er pas mee gereden is.. En dan spreek ik over 5 minuten nadat de sleutel uit contact is en ik dan opnieuw in de auto start dan weigert hij en na vele pogingen erna start hij wel.. Heel vreemd

Verstuurd van mijn CUBE U9GT 2 met Tapatalk

Ron_2

Senior Member
Het lijkt op wat ik ooit met een Subaru meemaakte, ook eens in de zoveel tijd hetzelfde gedrag. Dat bleek een nokkenas sensor te zijn. Een onderdeeltje met 25 cent aan materiaal wat 130 euro kostte.

Ronnie

Forumguru
Heb je al geprobeerd met de 2e sleutel?(ik verdenk de leesring in het contactslot of de chipsleutel)

Bakkertje

Forumguru
@ron_2:
allereerst welkom hier!
Komt het voor als de auto half warm is? Het lijkt een beetje op het gedrag van onze golf IV met 1.4. Daar hebben we de krukas-sensor vervangen en de stroomverdeler op de accu, toen was het nog niet over. De volgende stappen zouden zijn het vervangen van de temperatuursensor en de accu. Toen kwamen we echter de huidige new beetle tegen en hebben we de golf ingeruild.

darkprojectx

Forumguru
Mijn vrouw haar fabia start af en toe niet.. Zelf nadat er pas mee gereden is.. En dan spreek ik over 5 minuten nadat de sleutel uit contact is en ik dan opnieuw in de auto start dan weigert hij en na vele pogingen erna start hij wel.. Heel vreemd

Verstuurd van mijn CUBE U9GT 2 met Tapatalk

jouw probleem klinkt als een relais van de benzinepomp of de benzinepomp zelf.

ebosch

Lid
Ik heb zo,n soort zelfde probleem gehad 2 keer, toen ik mijn auto kocht. Bij mij is de koelvloeistoftempratuursensor (scrable woord) vervangen daarna heb ik het probleem niet meer gehad. De 1ste keer kreeg ik een storing, bij de 2e keer gaf hij vreemd genoeg geen storing.

Bovenaan Onderaan