Motor slaat tijdens het rijden regelmatig af

Winger

Lid
Ik rij een Octavia 1.6 combi comfort met G3 instalatie en 220200 km. op de teller.
Al enige tijd brandt het managment lampje weer!! ik heb al diverse problemen gehad, maar heb ze tot nu toe allemaal op kunnen lossen.
Tot nu toe dus, want nu is er iets vreemds aan de hand.
Enige tijd geleden is dus het lampje weer gaan branden, en naar +/- 300km. ging het lampje steeds weer vanzelf uit.
Maar nu brand het lampje al weer ongeveer 2000 km. en het gaat niet meer uit.
Het vreemde is nu, dat zowel bij koude als bij warme motor de auto plots afslaat, als ik het gas loslaat voor b.v. een stoplicht of als ik snelheid moet minderen voor b.v. een rotonde.
Als ik op benzine rijdt, lijkt het probleem weg te zijn en loopt ook de motor een stuk beter.
Ik heb hem nog niet uit laten lezen
Wie o wie weet de oplossing

EdK

Forumguru
Als je het zo leest zou je haast denken dat je motor op gas te arm staat afgesteld !!?

Winger

Lid
Ik heb altijd gedacht, dat je aan een G3 installatie niets kunt afstellen.
Ik dacht dat dit alleen maar bij het oude type moest.
Stel dat het wel zo is, wat voor onderhoud moet ik dan uitvoeren.
Het verbruik is overigens 1 op 10 a' 1 op 11, niet slecht dus.

purk

Senior Member
verdeelstuk van het gas kan ook vervuilen waardoor hij staionair niet genoeg gas krijgt en dus afslaat, reinigen en afstellen is de oplossing

Winger

Lid
Eindelijk heb ik het gevonden!!!!
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik er de laatste tijd niet veel meer aan gedaan heb.
Maar nadat de auto een paar keer op een rotonde afsloeg, terwijl mijn vrouw reed, werd het toch wel tijd om er weer eens naar te kijken!!!!!!!!!!
Het verdeelstuk (denk ik, er zit een dikke slang op aan gesloten), had ik al een keer schoongemaakt, maar toch maar voor alle zekerheid gecontroleerd.
Hier was niets mis meeat mijn oog viel op de aansluiting van een vacuum slangetje die op de klep aangesloten zat.
Deze was voor de helft afgescheurd.
Slangetje ingekort en omgeleid zodat het goed aangesloten kon worden, en mijn auto heeft nog nooit zo mooi gelopen. Zelfs stationair loopt deze nu perfect.
Dus iedereen tevreden en blij, ook mijn vrouw.
Mensen, bedankt voor de reacties:grin::super:

Gefeliciteerd !!! :489:

Wat fotootjes ter verduidelijking zouden voor je collega forumleden goed van pas komen. :smirk:
( Waar e.e.a. te vinden is enzo )
Vooral daar deze storing nogal eens voorkomt.

Alvast bedankt,
Claymore

Eindelijk heb ik het gevonden!!!!
Ik moet heel eerlijk zeggen, dat ik er de laatste tijd niet veel meer aan gedaan heb.
Maar nadat de auto een paar keer op een rotonde afsloeg, terwijl mijn vrouw reed, werd het toch wel tijd om er weer eens naar te kijken!!!!!!!!!!
Het verdeelstuk (denk ik, er zit een dikke slang op aan gesloten), had ik al een keer schoongemaakt, maar toch maar voor alle zekerheid gecontroleerd.
Hier was niets mis meeat mijn oog viel op de aansluiting van een vacuum slangetje die op de klep aangesloten zat.
Deze was voor de helft afgescheurd.
Slangetje ingekort en omgeleid zodat het goed aangesloten kon worden, en mijn auto heeft nog nooit zo mooi gelopen. Zelfs stationair loopt deze nu perfect.
Dus iedereen tevreden en blij, ook mijn vrouw.
Mensen, bedankt voor de reacties:grin::super:

Bovenaan Onderaan