Motor sloeg opeens niet meer aan

Johnn

Nieuw lid
Heren van het goede leven,

Ik ben sindskort trotse eigenaar van een Octavia Slx 1.8 20V uit bouwjaar 1998:worshippy:.

Na een kwartier shoppen sloeg mijn motor niet meer aan. Reserve sleutel geprobeerd, en ja hoor ''hij deed het weer''.

Zelfde avond voor me deur geprobeerd, weer het zelfde probleem.

Anwb gebelt, en opeens liep hij weer als een zonnetje. Zonder dat de monteur er iets aan heeft gedaan.
:crazy:

Wordt een beetje moe van, Waar kan het aan liggen?

Met vriendelijke groet,

John N.

The bone collector

Senior Member
Welkom op het forum,

Ik zou zeggen, iets met de startonderbreking. Je sleutel wordt/werd misschien niet meer herkend. Maar dan zou het al aan de chip in de sleutel moeten liggen, als het met de reservesleutel wel lukt. Het is maar een gok, zeker ben ik niet.

Bakkertje

Forumguru
Om te beginnen welkom hier. Er is een plek om jezelf even voor te stellen dat wordt erg gewaardeerd hiero..

Je octavia zou je eens uit kunnen lezen om te kijken of er foutmeldingen te vinden zijn. Doet het probleem zich voor als ie half warm is? Dat zou kunnen duiden op een probleem met je temperatuur sensor bijvoorbeeld, maar zo zijn er nog heel veel redenen meer waarom ie niet zou willen starten..

Waarschijnlijk staat er een storing in van de Motortoerentalsensor. Deze meet het toerental van je krukas. Is deze sensor kapot, word er niet herkend dat de motor draait bij starten, en word er dus ook geen brandstof in gespoten.

Als het nog een keer voor komt, kijk even of dat je toerenteller beweegt. Wanneer deze op 0 blijft staan tijdens het starten, weet je al genoeg.

Maar gewoon eventjes laten uitlezen, soms sta je er versteld van hoe veel je terug kunt vinden in het storingsgeheugen!

Cordoba

Forumguru
Ik begrijp dat de auto op de ene sleutel wel start en de andere (soms) niet. Dat lijkt een probleem met de chip in de sleutel die blijkbaar niet altijd gelezen kan worden. Als één sleutel het constant niet doet, kan het probleem liggen in het feit dat de sleutel niet meer is 'ingeleerd', waardoor de startonderbreking de sleutel niet als legale sleutel herkend. Het verdwijnen van een sleutel uit het geheugen van de startonderbreker, kan verschillende oorzaken hebben: het kan 'toeval' zijn, maar meestal heeft het óf met garage-werkzaamheden te maken, óf met dieven die geprobeerd hebben een eigen sleutel in te leren. Als dan het maximum aantal 'ingeleerde' sleutels wordt overschreden, wordt er automatisch één of meer sleutels gewist.

Antera

Donateur
ff uitlezen gaat je de oorzaak laten zien. Zeker als het de sleutel is blijft deze storing aanwezig

Space_NL

Senior Member
Een keer de auto op slot en weer open maken verhelpt het probleem .. of niet?

dan is het gewoon de startonderbreker .. (heb ik met de caddy van het werk ook als ik er te lang over doe om de ladder op het dak te krijgen..)

Bovenaan Onderaan