Motor start bij aanzetten contact

Sinds gisteren start mijn motor meteen na aanzetten contact. Normaal is natuurlijk dat dit pas gebeurt nadat je de sleutel doordraait.

Heeft iemand dit wel eens gehad?

Jager

Actief lid
Sinds gisteren start mijn motor meteen na aanzetten contact. Normaal is natuurlijk dat dit pas gebeurt nadat je de sleutel doordraait.

Heeft iemand dit wel eens gehad?
Dit klinkt wel heel erg maf, zou maar eens langs je dealer gaan en hem uit laten lezen :)

Heb ik ook 1 keer op een ochtend gehad, is daarna nooit meer voorgekomen. Het is wel een hele vreemde gewaarwording. Ik laat er de volgende beurt wel naar kijken, het lijkt me in de winter toch handiger om eerst voor te gloeien namenlijk ;)

Voorgloeien is niet echt nodig, maar e.e.a. is wel lastig als je je contact niet aan kan zetten en de vraag hoelang gaat dit goed.

Vanmorgen bij de dealer langs geweest. Het is een stukje electronica achter het contactslot. Dit wordt nu besteld en er daarna ingezet. Geschatte reparatie tijd is 1,5 uur, omdat er nogal wat plastic verwijderd moet worden.

Rallye

Forumguru
Je start toch altijd met ingedrukte koppeling??
De meeste mensen wel; je neemt dan het zekere voor het onzekere voor het geval de auto in de versnelling staat. Dat is bij mij overigens altijd het geval. De startmotor hoeft dan ook minder te werken.

Beste Dutch, ik heb een DSG-bak (automaat) dan kun je niet in een versnelling starten, maar anders kan het schrikken zijn.

Fabia

† In Memoriam
Het is mij een keer overkomen op m'n werk. Daar had een collega van mij de vrachtwagen in de versnelling weg gezet. Ik stap dus in de volgende ochtend, start de vrachtwagen zonder de koppeling in te trappen. (Was nog niet helemaal wakker) En sta vervolgens bijna met vrachtwagen en al in het kantoor. Ivm ruimte gebrek parkeerden we ook tegen het kantoor aan. Gelukkig trapte ik in een reflex direct op de rem maar ben me wel rot geschrokken.

Gieliovd

Forumguru
Das schrikken

Poeh das schrikken inderdaad!

Was je toch meer wakker als je dacht, als je die rem zo snel wist te vinden.

Bijna :545: met de muur wil je toch niet meemaken.

Op mijn werk laatst eentje die was met de heftruck tegen een gipswandje aangereden in het magazijn. Achter dat gipswandje zat de transportplanning te werken.

Die mensen kregen de schrik van hun leven toen er opeens een muur bol stond richting hun kant.

Bovenaan Onderaan