Motor stopt onderweg

mab

Lid
Waar ik al enige tijd last van heb is het volgende : ik rijdt op de autoweg met zo'n 110km als de motor plots stopt en 1 of 2 seconden later weer begint te lopen en ik gewoon verder kan rijden. Houdt er dus gewoon even mee op en gaat dan verder.
Heb een tijd terug bougies en de hele reut vervangen en het gasklephuis gereinigd.
Iemand enig idee waar daar de reden van kan zijn.

Joske

Forumguru
Is uitlezen hier aan de orde :pieker:

Geen idee of het al kon op de Felicia eigenlijk.. Maar ik vermoed van wel.(hetzij beperkt)

Is dit al gebeurd?

mab

Lid
Bij de garage geen foutmeldingen. Zat zelf al te denken aan de bobine of zo maar het gebeurt onregelmatig. Op benzine.

mab

Lid
Tank bij de stations welke ik onderweg tegenkom, oa Tango.
En dan zou mi de motor onderweg in het algemeen minder lopen.
Het is net of valt de spanning even weg en ineens is het weer goed.

Blackokkie2

Forumguru
Ik vraag dit omdat mijn ouders vroeger(back in the eighties) dit ook hadden met een Mazda 626 op gas, bij hun lag het aan de gasinstallatie.

The bone collector

Senior Member
Ik denk eventueel aan de krukassensor, die durven het wel eens begeven bij de Felicia, met exact dezelfde symptomen. Eventueel eens (laten) testen.

mab

Lid
OK, zal eea eens checken. Het is niet dat het elke dag voorkomt maar wil niet dat het ineens helemaal gebeurd is.

Excuus dat ik me als nieuw lid nog niet heb voorgesteld. Dat ga ik later zeker doen. Even een reactie op de topic. Mijn vorige Skoda viel ook steeds uit. Gewoon op de snelweg en waar dan ook. Na lang zoeken was het de brandstofpomp. Mischien heb je er iets aan?

Cordoba

Forumguru
Wat Michel (Skoda108) schrijft kan zeker de oorzaak zijn (brandstofpomp die onvoldoende brandstof kan leveren), maar wat ook een oorzaak kan zijn is de LMM (LuchtMassaMeter), die meet de hoeveelheid lucht die naar de motor gaat, en daarmee wordt de hoeveelheid benodigde brandstof bepaald. Geen LMM-meting door een storing, betekent geen brandstof, en bij de generatie van de Felicia zat dat nog niet in de foutmeldingen. (ik heb het zelf ooit gehad bij een '96-er Cordoba, op onvoorspelbare momenten uitvallen, en even later gewoon weer rijden, en geen foutcode uit te lezen, zijn aanwijzingen voor probleem met de LMM).

Het beste is gewoon de LMM even loskoppelen en op de stekkeraansluiting de weerstand van de LMM meten en kijken of dit de normale waarde is. LMM kan overigens ook vervuild zijn, waardoor je geen goede luchtmeting krijgt.

Kaayk

Lid
Mijn felicia start soms erg lastig. Het lijkt dan wel of de startmotor niet rondgaat. Daarna gaat de motor rond de 3000 toeren draaien. Het rijden wordt dan lastig. En na enige kilometers slaat de motor onder het rijden af. Als ik dan weer start slaat de motor direct en zonder problemen aan en rijd de auto verder prima. De motor geeft verder volgende de garage geen foutmelding. Wat zou dit kunnen zijn ?

Cordoba

Forumguru
@Kaayk Allereerst welkom op het forum. Het wordt op prijs gesteld als je je even voorstelt in het daarvoor bestemde forumdeel.

Wat je probleem betreft: ik vermoed dat je meer dan één probleem hebt: het niet rondgaan van de startmotor lijkt me volledig los te staan van de kuren tijdens het rijden. Ik denk dat het voor het overzicht beter is, om even een eigen topic aan te maken voor je problemen. Geef in dat topic ook gelijk even de gegevens van je auto aan: model, bouwjaar, motortype en als dat lukt de motorcode: dan kunnen de deskundigen zien welke zaken voor jouw auto van toepassing kunnen zijn.

Bovenaan Onderaan