Motor tekening

Beste forumleden,

Gister naar de garage gegaan, omdat ik wat vreemds aan de motor zag. Zag een opening van een buisje en vroeg me af of er een slangetje miste of dat ie gewoon los zit. Volgens een skoda monteur zou het om de ontluchtingspijp gaan.

Ik vroeg me af of je als consument ook tekeningen op internet kan vinden om zelf te kijken of het rubberen slangetje nu los zit en er weer overheen gezet moet worden of dat er wat van is afgebroken:
motor.PNG

Mijn auto is een octavia 1.6 mpi benzine uit 2005.

Slangetje wat erbij zou horen:
slangetje.PNG

- Iemand enig idee of ie er gewoon los is of afgebroken en hoeveel arbeidstijd het kost om dit er weer op te zetten?
- Iemand misschien een motor tekening waaraan af te lezen is hoe het weer te kunnen bevestigen?

Alvast dank voor de reacties

Mvg Eus

ertromp

Forumguru
Onderste foto van slang klopt. Dat is hetgeen je gefotografeerd hebt en waarschijnlijk op dat geribbelde flexibele stuk dus afgebroken
Zit weer aangesloten op carter van motorblok maar dat zou ook die "monteur" van Skoda moeten weten

• Leuk
Waarderingen: CDK
Hoi Ertromp,

Bedankt voor je reactie. Ik wil het een andere monteur laten maken. Iemand enig idee hoe lang een gemiddelde monteur hiermee bezig is? Dan heb ik een idee hoe veel de kostrn ongeveet worden?

Moet hiervoor de motor eruit gehezen worden of kan het gewoon van boven?

Bovenaan Onderaan