Motor Tuning

DeJee

Lid
Hallo,

Ik bezit een Superb II 1.6TDI van 2011.

Wat kan ik allemaal doen om de pk's op te voeren voor een dieselmotor?
buiten chip of herprogrammatie.

Als ik een sportuitlaat monteer heb ik dan ook een mooi geluid?

Gooi maar los!

10389480_10152256160377308_4279217795166397939_n.jpg

Race Eend

Forumguru
Een 4 cilinder diesel gaat uiteraard nooit écht mooi klinken. Zeker een 1600 motor klinkt niet echt geweldig.

Een grotere turbo werkt goed op deze 1.6 TDI, daarmee kun je een goede 170pk behalen (samen met motorsoftware en eventueel dpf delete downpipe).

kansberg

Forumguru
Je kunt de 1.6 TDI heel goed laten chiptunen naar 140 - 145 pk. Dat verschil is heel duidelijk merkbaar en als je dan ook nog het DPF leeg laat halen en wegschrijven, dan word je ook nog eens geconfronteerd met een gunstiger brandstofverbruik. De EGR is ook dicht te zetten en weg te schrijven. Jij krijgt (bijna) een andere auto terug.

Zie ook 'Het grote tuningservaring topic' Daar is veel info en ervaring te vinden m.b.t. tuning van de 1.6 TDI.

kansberg

Forumguru
Oops, is lees nu pas goed en zie dat je geen chiptuning bedoeld :bloos: Mijn excuses. Het blijft wel een aanrader :jaja:

peterrapid

Forumguru
Waarom geen chiptuning ? Denk dat je eerst met dit moet beginnen en dan kijken of het toegenomen vermogen voor jou genoeg is of niet, wanneer niet dan kan je kijken naar andere dingen zoals sportuitlaat en zoverder maar gaat je een pak meer kosten of je software te chippen.

JeSko

Forumguru
Heeeeeel oud topic maar ik vraag het liever hier dan een volledig nieuw te openen ( yes ik gebruik de zoekfunctie :itwasntme: ) , ik vroeg me af of er überhaupt een dubbele sportuitlaat bestaat voor mijn S2? Ik zie hier dat TS aan een sportuitlaat dacht voor zijn 1.6tdi, maar dat is wel een sedan. Op Winparts vind ik een dubbele sportuitlaat voor een S2 maar dan wel alleen voor de 2.0 tdi en 1.9tdi en enkel de Sedan, is dit niet mogelijk bij een combi? Waar zit dan net het verschil?

Anders zou het wel aantrekkelijk zijn, op Winparts kost een dubbele sportuitlaat 400 euro, wat ik best schappelijk vind voor zoiets.

brepus13

Forumguru
Ik zou die 400€ gebruiken voor een ritje naar neunen... hou je nog wat over zelfs om te tanken :bloemen:

(ik zie de meerwaarde van andere hardware zoals uitlaat niet in ten opzichte van het mogelijke rendement op de 1.6 TDI , volgens mij win je er namelijk heel weinig mee )

JeSko

Forumguru
@brepus13

Ik heb al een Powerbox van JD engineering, moet alleen nog geïnstalleerd worden. Oké dat had ik wel gedacht, maar het gaat mij meer om de looks. Dubbele uitlaat maakt de auto een pak knapper en meer in balans. Datgene wat er nu hangt is echt een lelijk ding:laugh:

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ik denk dat je me fout begrepen hebt, dat is een opzetstuk, maar dan heb ik achteraan nog steeds geen dubbele uitlaat. Met de winparts dubbele uitlaat wel, dan heb ik mits hij past links en rechts een uitlaat. :)

JeSko

Forumguru
@Johnnyvr6

Inderdaad daar was ik ook al aan het denken, maar geen idee of dat lukt. Dat is wel de look die ik graag zou hebben. Lukt dat niet dan denk ik eraan om het einde van de uitlaat wat korter te laten maken zodat je niets meer ziet achteraan. Is en blijft telkens weer een doorn in mijn oog dat ding.

JeSko

Forumguru
Thanx @leon-cupra

Ik zie dat ze maatwerk doen vanaf 390 euro, dat is heeeel schappelijk! Ze vermelden idd ook dat ze alle auto's doen ookal staan ze niet op hun site vermeld.

Bovenaan Onderaan