Motor uit, Bluetooth/navi uit, gesprek 'weg'

MD71

Nieuw lid
Ik heb een prachtige Octavia 1.8 TSI met een 'achteraf' ingebouwde Pioneer AVIC D3 waar ik zeer tevreden over ben. Nu heeft de dealer dit naar tevredenheid ingebouwd, maar zou toch iets willen laten aanpassen waarvan de dealer zegt dat het niet mogelijk is.

Case: Als ik aan het bellen ben via de handsfree Bluetooth optie van de AVIC D3, kan ik helaas niet het contact uitzetten (motor uit, sleutel erin) zonder dat de AVIC uitgaat. Dus de Bluetooth verbinding wordt verbroken, maar m'n telefoon houdt de verbinding. Hierdoor kan ik mijn gesprekspartner niet meer horen.
Mijn dealer zegt dat het door het Canbus(?) systeem niet mogelijk is om achteraf ingebouwde opties aan te laten staan totdat de sleutel uit het contact is... vind ik vreemd en wil ik anders hebben. Soms sta ik bij aankomst ergens geruime tijd met motor aan te bellen. Lijkt me niet prettig voor m'n omgeving.

Weet iemand of dat anders kan? En hoe, zodat ik het de dealer kan vertellen. Alvast dank!

!Škoda!

Actief lid
Ik heb een prachtige Octavia 1.8 TSI met een 'achteraf' ingebouwde Pioneer AVIC D3 waar ik zeer tevreden over ben. Nu heeft de dealer dit naar tevredenheid ingebouwd, maar zou toch iets willen laten aanpassen waarvan de dealer zegt dat het niet mogelijk is.

Case: Als ik aan het bellen ben via de handsfree Bluetooth optie van de AVIC D3, kan ik helaas niet het contact uitzetten (motor uit, sleutel erin) zonder dat de AVIC uitgaat. Dus de Bluetooth verbinding wordt verbroken, maar m'n telefoon houdt de verbinding. Hierdoor kan ik mijn gesprekspartner niet meer horen.
Mijn dealer zegt dat het door het Canbus(?) systeem niet mogelijk is om achteraf ingebouwde opties aan te laten staan totdat de sleutel uit het contact is... vind ik vreemd en wil ik anders hebben. Soms sta ik bij aankomst ergens geruime tijd met motor aan te bellen. Lijkt me niet prettig voor m'n omgeving.

Weet iemand of dat anders kan? En hoe, zodat ik het de dealer kan vertellen. Alvast dank!

Je zou je spanningsdraad van je radio op je sigarettenaansteker kunnen aansluiten, echter gaat de radio dan weer niet uit :)

TL@

Forumguru
Ja kan ook op de gsm bij aankomst het gesprek van de bluetooth kit loskoppelen, zou gewoon 1 knopje indrukken moeten zijn (zo is het toch op mijn SE) en dan met de gsm in de hang verder bellen.

Volgens mij moet het mogelijk zijn om de kit op de continue 12V aan te sluiten, net zoals een doodgewone radio. Dan blijft de Pioneer en BT gevoed ook als het contact uit staat. Dat van de sigarettenaansteker is een optie (als die tenminste ook gevoed blijft bij contact uit, wat niet bij alle auto's zo is).

purk

Senior Member
ja en dan sta je de volgende dag met een lege accu.....

maar volgens mij zijn er interface kasjes te krijgen die je kunt aansluiten op het can-bus systeem waardoor je een geschakelde voeding krijgt die uitgaat als je de contactsleutel uit het contact haalt.

Tevens zorgen deze voor een snelheidsignaal.

!Škoda!

Actief lid
Op de O2 lijkt er al een geschakelde voedingsdraad aanwezig op de CAN bus volgens mij. Mijn Columbus is namelijk geschakeld, en werkt met sleutel in contact. Sleutel eruit = stop.
Mogelijk is dit in de Columbus geregeld, hij werkt ook zonder sleutel in het contact, voor ongeveer een half uur of zo.....

!Škoda!

Actief lid
Oplossing:

Trek een constant stroomdraad naar je radio, maar bouw een accusaver ertussen: hier deze schakelt de stroomverbruikers uit als de accu beneden een bepaald nivo komt. Hiermee wordt de accu niet compleet ontladen, en heb je constant stroom voor de eerste tijd na uitschakelen.
kosten ongeveer 20 Euro, exclusief inbouw.

Hoi MD71,
Uit interesse: waar heb je de AVIC gekocht, wat kostte die (incl. inbouwen door dealer) ?

Heb zelf een PDA'tje gehad maar ga toch switchen naar geintegreerd navi in m'n dashboard.

Gr. Miguel

higgy

Forumguru
Hoi MD71,
Uit interesse: waar heb je de AVIC gekocht, wat kostte die (incl. inbouwen door dealer) ?

Heb zelf een PDA'tje gehad maar ga toch switchen naar geintegreerd navi in m'n dashboard.

Gr. Miguel
Dan zou ik toch de ervaringen met de AVIC nog maar eens nalezen op forum.navigatiehelpsite.nl

Bovenaan Onderaan