Agricola
Lid
Na inbouw van een LPG-installatie wordt de 1.6 MPI motor van mijn Fabia combi warmer dan daarvoor. Nu is dit te verwachten met LPG, maar het vreemde is dat het zeer onregelmatig is wanneer het gebeurt.
Als de motor normaal loopt staat de thermometer op 90 graden. Als de motor 'te heet' is (wat wel mee valt) staat de wijzer op 100 graden. Soms is hij 100 graden als ik 80 rijd, maar soms rijd ik een half uur lang 120 en is de motortemperatuur weer normaal 90 graden!
Zou dit iets met de thermostaat kunnen zijn (misschien achterstevoren terug gezet door inbouwer)? Of een blokkade van koelsysteem?
Bij de LPG-installatie worden twee elementen in het koelsysteem toegevoegd, bij de kachelradiator: verwarming van de verdampers (dit zou dus tot een verlaging van de temperatuur moeten/kunnen leiden) en een sensor die de motor op gas laat overgaan als de temperatuur hoog genoeg is.
Heeft iemand raad? Alvast bedankt!
Als de motor normaal loopt staat de thermometer op 90 graden. Als de motor 'te heet' is (wat wel mee valt) staat de wijzer op 100 graden. Soms is hij 100 graden als ik 80 rijd, maar soms rijd ik een half uur lang 120 en is de motortemperatuur weer normaal 90 graden!
Zou dit iets met de thermostaat kunnen zijn (misschien achterstevoren terug gezet door inbouwer)? Of een blokkade van koelsysteem?
Bij de LPG-installatie worden twee elementen in het koelsysteem toegevoegd, bij de kachelradiator: verwarming van de verdampers (dit zou dus tot een verlaging van de temperatuur moeten/kunnen leiden) en een sensor die de motor op gas laat overgaan als de temperatuur hoog genoeg is.
Heeft iemand raad? Alvast bedankt!