Motor wordt onregelmatig heet na inbouw LPG

Na inbouw van een LPG-installatie wordt de 1.6 MPI motor van mijn Fabia combi warmer dan daarvoor. Nu is dit te verwachten met LPG, maar het vreemde is dat het zeer onregelmatig is wanneer het gebeurt.
Als de motor normaal loopt staat de thermometer op 90 graden. Als de motor 'te heet' is (wat wel mee valt) staat de wijzer op 100 graden. Soms is hij 100 graden als ik 80 rijd, maar soms rijd ik een half uur lang 120 en is de motortemperatuur weer normaal 90 graden!
Zou dit iets met de thermostaat kunnen zijn (misschien achterstevoren terug gezet door inbouwer)? Of een blokkade van koelsysteem?

Bij de LPG-installatie worden twee elementen in het koelsysteem toegevoegd, bij de kachelradiator: verwarming van de verdampers (dit zou dus tot een verlaging van de temperatuur moeten/kunnen leiden) en een sensor die de motor op gas laat overgaan als de temperatuur hoog genoeg is.

Heeft iemand raad? Alvast bedankt!

Ronnie

Forumguru
Bij mijn LPG G3 installatie (AG/Teleflex) wordt de verdamper simpel in "serie" gezet met de kachelradiator,
dwz de warmwater toevoer naar de kachel wordt omgeleid via de verdamper.
Bij een koelwatertemperatuur van plm 40gr. schakelt het systeem over naar LPG.
Er wordt dus niets bijgeplaatst.
Het meest voor de hand liggende zou een fors portie lucht in het systeem (verdamper) kunnen zijn.
Onlangs na het reviseren van mijn verdamper had ik hier ook last van.
Hier bleef de luchtbel voor een fijn filtertje hangen.
Ik heb toen de verdamper aan een kant losgekoppeld, de slang hoger dan het expansievat houden en dan koelvloeistof bijvullen en een beetje in de slangen knijpen.
Hierna was het probleempje weg.......
Trouwens is de 1.6 bouwgelijk aan de 1.4 16V.

@Ronnie Dat lijkt me een logische verklaring, ik vertrouwde op de zelfontluchting van het systeem maar ik denk dat dit niet opgaat bij de verdamper. Ik ga jouw oplossing proberen.

@Peter-036 Natuurlijk! Ik maak me er ook niet echt zorgen om, maar voor de inbouw van de LPG was de temperatuur altijd stabiel en nu niet meer.

Bovenaan Onderaan