Motor wordt vervangen!

renYek

Lid
Zo dan! Van de week stond ik geduldig in de file toen steeds het lampje van het motormanagementsysteem begon te branden. Aangezien ik toch in de file stond en dus de mogelijkheid om even te "rebooten" heb ik dat steeds gedaan (een keer of 3) waarna het lampje uitging. Als dat lampje ging branden, begon de auto stationair ook aardig te schudden.

De eerstvolgende afrit ben ik ervanaf gegaan omdat het lampje weer brandde. Nu bleef deze ook branden na de "reboot". Het boekske vertelde me dat er een storing was in het motormanagement en dat er een soort "safe mode" ging lopen zodat ik nog veilig naar de dichtsbijzijnde Skodadealert kon rijden.

Bij deze dealer is men onder de motorkap gedoken en kwam men tot de conclusie dat 1 van de cilinders (de 4e geloof ik) geen of veel te weinig druk had (welke van de 2 weet ik niet meer). Ik mocht geen meter meer rijden en kreeg vervangend vervoer. Mijn ketel werd naar een Skodadealer in mijn woonplaats vervoerd en van deze krijg ik zojuist bericht dat ik een geheel nieuwe motor in mijn auto krijg! Iets met kapotte zuigerring ofzo. Het zou een fabricagefout zijn die er even in heeft gezeten en toevallig was dat bij mijn ketel het geval. Begin volgende week zou ie klaar zijn, met nieuwe motor en al.

Aardig heftig dacht ik zo!

Heeft iemand dit verhaal eerder gehoord/meegemaakt?

Fabia

† In Memoriam
Toch hele nette service, voor hetzelfde geld gaan ze moeilijk lopen doen of moet je bijbetalen.

Peter79

Actief lid
Jeetje, mijn auto komt van dezelfde dealer vandaan en is 2 weken ouder....Maandag krijgt hij weer een beurtje, laat ze maar eens goed checken..
Succes keyner!

SkodaMan

Actief lid
Als de motor bij dealer wordt ingebouwd zullen ze alle instellingen moeten nalopen en eigenlijk heb je dan al een getunende motor. Vanaf de fabriek krijg je een gemiddelde instelling en nu dus optimaal als je dealer z'n werk goed doet.

renYek

Lid
Ik vroeg al aan de dealer of ze er geen 1.8 TSI in konden mikken, maar die illusie werd met een schertsend lachje teniet gedaan hehe.

Naja, volgende week weer een verse ketel he

JettaFreak

Actief lid
Het zou dus alleen gaan om de 1.6, Mpi of Fsi? Mijn auto heb ik sinds begin juni, maar hij stond toen al ruim een maandje bij de dealert. Hmm.

Verbaas me ook dat ze na 80K zomaar een nieuwe motor er in lepelen. hadden ze er niet ook een nieuwe verpakking omheen kunnen laten zitten? :D

renYek

Lid
Zo, weer goed bezig Dennis: ik heb nu dus vervangend vervoer omdat mijn ketel in de garage staat. Ros ik net tegen een paaltje op bij het keren omdat een weg is afgesloten. Door de regen totaal niet gezien

Voorlamp naar de $%#@ en bumper aan gort. Scheelt dat het een gloednieuwe auto is (8-10-2007 op kenteken gezet).

*zucht*

renYek

Lid
Leasemij. heeft vervangend vervoer geregeld, dus er zal op een manier wel iets geregeld zijn. Hoe/wat hoor ik nog wel.

Venlo........
Daar hoort natuurlijk een vlaai bij, pruimenvlaai wel te verstaan.

Heb je gecheckt of het wel echt een nieuw blok is en niet 1 uit een sloopauto??

Bovenaan Onderaan