renYek
Lid
Zo dan! Van de week stond ik geduldig in de file toen steeds het lampje van het motormanagementsysteem begon te branden. Aangezien ik toch in de file stond en dus de mogelijkheid om even te "rebooten" heb ik dat steeds gedaan (een keer of 3) waarna het lampje uitging. Als dat lampje ging branden, begon de auto stationair ook aardig te schudden.
De eerstvolgende afrit ben ik ervanaf gegaan omdat het lampje weer brandde. Nu bleef deze ook branden na de "reboot". Het boekske vertelde me dat er een storing was in het motormanagement en dat er een soort "safe mode" ging lopen zodat ik nog veilig naar de dichtsbijzijnde Skodadealert kon rijden.
Bij deze dealer is men onder de motorkap gedoken en kwam men tot de conclusie dat 1 van de cilinders (de 4e geloof ik) geen of veel te weinig druk had (welke van de 2 weet ik niet meer). Ik mocht geen meter meer rijden en kreeg vervangend vervoer. Mijn ketel werd naar een Skodadealer in mijn woonplaats vervoerd en van deze krijg ik zojuist bericht dat ik een geheel nieuwe motor in mijn auto krijg! Iets met kapotte zuigerring ofzo. Het zou een fabricagefout zijn die er even in heeft gezeten en toevallig was dat bij mijn ketel het geval. Begin volgende week zou ie klaar zijn, met nieuwe motor en al.
Aardig heftig dacht ik zo!
Heeft iemand dit verhaal eerder gehoord/meegemaakt?
De eerstvolgende afrit ben ik ervanaf gegaan omdat het lampje weer brandde. Nu bleef deze ook branden na de "reboot". Het boekske vertelde me dat er een storing was in het motormanagement en dat er een soort "safe mode" ging lopen zodat ik nog veilig naar de dichtsbijzijnde Skodadealert kon rijden.
Bij deze dealer is men onder de motorkap gedoken en kwam men tot de conclusie dat 1 van de cilinders (de 4e geloof ik) geen of veel te weinig druk had (welke van de 2 weet ik niet meer). Ik mocht geen meter meer rijden en kreeg vervangend vervoer. Mijn ketel werd naar een Skodadealer in mijn woonplaats vervoerd en van deze krijg ik zojuist bericht dat ik een geheel nieuwe motor in mijn auto krijg! Iets met kapotte zuigerring ofzo. Het zou een fabricagefout zijn die er even in heeft gezeten en toevallig was dat bij mijn ketel het geval. Begin volgende week zou ie klaar zijn, met nieuwe motor en al.
Aardig heftig dacht ik zo!
Heeft iemand dit verhaal eerder gehoord/meegemaakt?