Motorblok vervangen?

r_hoff

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb vorig jaar april een Skoda Fabia 1.4 TDI (uit 2006) gekocht met 183.000 op de teller. De auto is tot dat moment dealer onderhouden geweest inclusief boekje. Inmiddels staat er zo`n 212.000 op de teller en heb ik te maken met het volgende probleem.

Stationair loopt de auto erg slecht, het hort, stoot, bokt met grote regelmaat en maakt wat meer geluid. Hierbij komt ook nog eens dat het starten soms lastig is omdat de auto weer snel afslaat en de eerste seconden vermogen mist. Ook dien ik de auto met grote regelmaat van nieuwe olie te voorzien omdat de auto veel olie verbruikt (geen lekkage).

Nu heb ik de auto vandaag bij een niet-dealer garage gebracht en na het uitlezen kwamen er geen storingen naar voren. Met deze gegevens geeft hij aan dat het motorblok vervangen dient te worden. Is dat een logische conclusie na deze opsomming? En zo ja op welke wijze kan ik het nog enigszins betaalbaar laten repareren.

Graag reactie.

Alvast bedankt!

Antera

Donateur
Ik zou zeggen stel je even voor, toch lastig nog steeds.

Je blok vervangen vind ik onzin, er is duidelijk wat aan de hand alleen dit kan goed zoeken worden. Een slecht functionerend onderdeel zal vermoedelijk het probleem brengen en dat los je niet op door een nieuwe motor. Er moet toch duidelijk aanwijzbare redenen zijn om een motor zomaar te vervangen en zeker een TDI. Ik zou dat olie verbruik wel eens nakijken misschien turbo die zijn eind heeft en daarmee dus lekker olie verstookt.

tis lastig oordelen zo

Noord26

Forumguru
Amai! Wat een conclusie. Dus kastje eraan, geen storing gevonden, dan moeten er maar een compleet nieuw blok in.

:smiley29:

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit gezellige forum. Misschien een idee om eens uit te laten lezen bij een Skoda dealer? Zo eerst eens goed gaan zoeken en niet zomaar een motorblok vervangen.

VEEJAY

Forumguru
Gewoon 1 telefoontje naar Jbautoservice en je probleem voorleggen, dan weet je dat er echt nagedacht wordt om je zo goed mogelijk te helpen. Suc6

evgerven

Nieuw lid
Jouw verhaal lijkt ook op klachten die je krijgt met een verstopt (vochtig en bevroren?) luchtfilter...

Ik zou er maar eens door een andere vakman naar laten kijken...

Olieverbruik kan zorgelijk zijn. Maar hoeveel is veel? Hoeveel km rij je met 1 liter olie? Walmt/stinkt de uitlaat?

Bovenaan Onderaan