Motorelektronica

sunnyboy

Senior Member
Misschien wel de eerste melding op dit 02 forum over problemen met de motorelektronica.
Begin januari een storing in Cilinder 1.
Kwam ik van de snelweg in de buurt van Venray, rij een stukje 50km/u, begint ineens de auto te schudden.
Zie tegelijk een waarschuwingslampje branden en zet dus de auto een eerste mogelijkheid aan de kant.
Motor uitgezet, even gewacht en opnieuw gestart.
Helaas was het probleem hier niet mee verholpen.
Dan maar de hulpdienst ingeschakeld. Na een halfuurtje kwam de Wegenwacht. Motor gestart, natuurlijk liep de 2.0FSI nu mooi rond. Paar keer gas gegeven, rondje gereden.
Geen probleem meer. De wegenwachter raadde mij aan toch naar een verkooppunt te gaan om het storingsgeheugen uit te laten lezen. Hieruit kwam dus naar voren dat van Cilinder 1 een "overslag" herkend was. /forum/images/graemlins/407.gif

Afgelopen zondag met gezin op verjaardagsbezoek richting Arnhem.
Even voor Utrecht op de A12 waar je van drie naar vijf rijstroken gaat heb ik ineens geen motorvermogen meer.
Het was rustig op de weg dus kon ik de auto rustig naar de
vluchtstrook dirigeren. Wederom een waarschuwingslampje "ESP" en het ABS-buitenwerking-symbool lichtten op. Ook nu weer even gewacht. Opnieuw gestart en het probleem deed zich niet meer voor.
Vanmiddag het storinggeheugen uit laten lezen. Deze keer "Aansturing gasklap", (ja, "gasklap" en niet "gasklep")onjuiste werking, sporadisch. Afspraak voor morgen gemaakt dat ze de boel maar moeten vervangen. Was ook al sprake van vervangen van de bobine van cilinder 1.

Echt sh..., heb je een nieuwe auto..... /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif
Met m'n BMW nooit problemen gehad in die vijf jaar.
Hopelijk blijft het hierbij. /forum/images/graemlins/ahum.gif

Remco28

Actief lid
Ik snap iets niet,als ik het goed lees heb je een octavia uit 2005.
Waarom heb je de wegenwacht erbij gehaald en niet skoda-assistent?
Je hebt zowieso 2 jaar garantie,en na elke een beurt bij een originele dealer wordt de pechhulp verlengd.

Ik heb overigens nog niks gehad met mijn auto.(octavia 1.6 mpi ook uit januari 2005)

Fabia

† In Memoriam
Dat is inderdaad balen voor je. Ik hoop dat het probleem goed en snel verholpen voor je wordt. Succes!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

[/ QUOTE ]

Dan komt ook de wegenwacht, inmidels ruime ervaring.
Ik ga ze de volgende keer beide bellen, kijken wie er het eesrt is. Via Skoda al eens bijna 3 uur gewacht op de Wegenwacht.

sunnyboy

Senior Member
Voor het eerste geval had ik eerst mijn dealer gebelt.
Die adviseerde mij skoda-assistent te bellen.
Vervolgens regelt deze dat de Wegenwacht bij je komt.
Overigens netjes geholpen door zowel de wegenwacht als de Skoda Dealer aan het Keizersveld in Venray!
Nette showroom, vriendelijke klantenservice en nette en schone werkplaats.

sunnyboy

Senior Member
Ik kan morgen, donderdag, de auto weer ophalen.
Gasklephuis of zo iets, gedemonteerd, gereinigd en weer gemonteerd en "ingeleerd".
Ik hoop dat'ie snapt dat'ie nu geen kuren meer moet maken.
Of bedoelen ze dat niet met "ingeleerd"? /forum/images/graemlins/489.gif

Ik hoop niet dat dit betekent dat je om de ca. 13.000 km je gasklephuis moet laten reinigen... Het vervuilen komt wellicht door de uitlaatgasrecirculatie welke erop zit vanwege het milieu. Dat inleren moet nadat ie gedemonteerd is geweest zodat de communicatie met de aansturing weer goed verloopt.

Fabia

† In Memoriam

[/ QUOTE ]

Dan komt ook de wegenwacht, inmidels ruime ervaring.
Ik ga ze de volgende keer beide bellen, kijken wie er het eesrt is. Via Skoda al eens bijna 3 uur gewacht op de Wegenwacht.

[/ QUOTE ]

Dezelfde service hebben ze ook bij Mazda. Mijn vader heeft een Mazda en toen die zonder stroom stond belden we dus netjes de Mazda dealer die langs zou komen. We hebben uiteindelijk een paar keer moeten bellen om te vragen waar ie bleef en een best lange tijd moeten wachten totdat dus de ANWB verscheen. Hadden we uiteindelijk de ANWB gelijk maar gebeld dat had best wat tijd gescheeld. Dus je hebt geen ongelijk hoor om de ANWB gelijk te bellen. Dan loopt het over minder schijven en scheelt het dus wachttijd.

sunnyboy

Senior Member
Bedankt SkodaRJ. Ik hoop inderdaad niet dat het vaker voorkomt.
M'n zoon vertelde ook al dat het door uitlaatgascirculatie kon komen. Schijnt niets aan te doen te zijn.

Bovenaan Onderaan