Motorkap binnenkant en bekleding wel/niet

Hallo Allen,

Ben sinds 1 week in het bezit van een octavia 1.6 hatchback en nieuw op dit forum. Deze van een garage gekocht.
Nu bekijk ik de binnenkant van de motorkap. Mijn vorige auto's hadden hier allemaal een soort berschermingsfolie (soort schuim) tegenaan zitten als bescherming en demping.

Bij deze octavia mis ik dit. Ik zie wel een soort ijzerwerk wat waarschijnlijk tevens als versteviging van de kap werkt, maar hoort hier nog dit schuim overheen eigenlijk of heeft de octavia dit niet?

Hoe zit dit bij jullie?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Gr.

Paul

ertromp

Forumguru
Mijn 1.4 TSI van 2010 heeft ook geen dempingsmat onder de motorkap.
Wel is de dempingsmat van een dieselversie te monteren mocht je daar behoefte aan hebben. Zie mail Corne.

CDK

Forumguru
Is de motorkap dan verplaatst naar achter ??
Kijk eens naar dat oranje vierkantje .......... ja een deel van de motorkap houder..

is inderdaad ongelukkige foto
scherp opgelet, ik heb mijn post aangepast :bloemen:

Oke. Dan hoort hij er origineel dus blijkbaar niet op.
Bedankt voor jullie antwoorden.
Slotje mag erop.

Gr.

Paul

Dax

Lid
Hm vraag mij af: iemand een verschil in eenzelfde auto bìnnen bemerkt met en zonder motorkap demping qua dB?

Kiswum

Forumguru
Ik heb een aantal o2's van een dealer bekeken tijdens een proefrit, maar die mat was daarbij ook niet aanwezig.
Het zal wel redelijk standaard zijn.

CDK

Forumguru
@Andrehj, dat kan ook, het was ook maar een voorbeeld. al vallen de verzendkosten overigens reuze mee tegenwoordig! bij een gezamelijke bestelling was het laatst 10,- en deze week heb ik zelf nog een bestelling gedaan en moest ik 0,01 cent betalen :)

Bovenaan Onderaan