motorkap embleem vervangen

nomnom

Nieuw lid
Het embleem van mijn motorkap is behoorlijk vervaagd door de jaren heen, dus wil er ene nieuwe opzetten. Hier heb ik wat vragen over:

1) Hoe verwijder ik het embleem? Zit deze gewoon vastgeplakt in de sierlijst?
2) Een nieuwe vastplakken is neem ik aan dat het plakmiddel/plaklijm bij de nieuwe embleem meekomt?

En is het embleem van Aliexpress wel goed:
skoda motorkap embleem

Alvast bedankt voor jullie input!

Bijlagen

• 2024-12-02 12_00_51-Window.png
    2024-12-02 12_00_51-Window.png
    1,2 MB · Weergaven: 10
Als je de motorkap opent en even van binnen uit kijkt dan zie je aan de achterkant een paar palletjes zitten. Die moet je indrukken en zo komt het embleem los.

Ik sta zelf ook op het punt om zo'n aliexpress embleem te gaan bestellen. :D Verwacht dat er wel plaksel op zit maar afhankelijk van de kwaliteit gebruik ik dan liever beter plaksel/kit.

Tees

Donateur
Er zit naast die palletjes ook dubbelzijdig tape tussen het logo en de motorkap. Het helpt vaak om de boel wat warmer te maken met een föhn en eventueel een pinpas of wat visdraad er voorzichtig tussen steken om dat los te maken.

Nieuwe logos kan je ook krijgen bij zaken zoals Kopacek of skoda-parts.com, dan heb je het originele spul. Via neef Ali is t altijd de vraag wat de kwaliteit is (soms goed, soms slecht). De dealer kan dit waarschijnlijk ook nog wel bestellen, voor de F2 is t artikelnummer 3U0853621BMEL, kost als t goed is rond de €15.

Bovenaan Onderaan