Motorkap gasveren

Desperado

Forumguru
Ik heb het plan opgevat om de motorkap te voorzien van een paar gasveren.
Zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben, of zijn er types O1 die dit standaard hebben.
Foto's en ideeën zijn welkom! Alles beter als het wiel opnieuw uitvinden :D (en als dat wel moet dan wordt het 20":laugh:)

EdK

Forumguru
Heb er één van superskoda op mijne Yeti zitten en moet zeggen dat het wel erg prettig is.
Alleen als je het doet en gaat monteren dan beste om het met zijn tweeen te doen voor dat derde handje.
En de punten die je moet loshalen rondom motorkap eerst goed te merken met fineline stift zodat je makkelijk en snel alles weer op juiste positie kunt monteren zonder geklooi

EdK

Forumguru
Wel er is ook een duitse toko met importeur in Olland die ze verkoopt ( ben naam ff kwijt ) , maar die was met de Yeti een stuk duurder.

Desperado

Forumguru
De gasveren is het probleem niet, die heb ik wel. Ik wil graag weten of er mensen zijn die er ervaring mee hebben en een eventueel plan van aanpak. Foto's van een bestaande constructie bijvoorbeeld.

EdK

Forumguru
ahhhh zoooo, tsja plan aanpak heb ik al beschreven en zal niet veel verschillen met bij jou monteren.
En met enkele gasveer en klep weer dicht doen moet je wel dichtduwen aan de zijde waar de gasveer zit want anders zie ik hem torsen en dit resulteert er uiteindelijk in dat je de boel forseerd

Desperado

Forumguru
Plan is tweezijdig, vind ik mooier en beter. Maar aangezien er nog helemaal niks zit om iets aan te bevestigen is het even uitzoeken wat er kan. En ik neem aan dat er wel types zijn die het standaard hebben.

EdK

Forumguru
Als je er prijs op stelt kan ik wel foto maken van hoe het nu bij mij zit zodat je hierop je eigen plan kunt trekken....

En tweezijdig is zo en zo beter maar houd ook in dat je slappere dempers kunt gebruiken omdat anders je de klep niet meer dicht krijgt vanwege de te vele tegendruk.
Heb ik het nog niet over de kleplancering tijdens het ontgrendelen van je motorkap

Desperado

Forumguru
Foto's zijn altijd welkom! En daarna ga ik me wel oriënteren op wat er kan. Desnoods haal ik iets van de sloop. Mercedes heeft hele mooie die op 2 standen gezet kunnen worden.

EdK

Forumguru
ships had op nee gehoopt nu moet ik ff gaan zoeken in mijn foto bestanden
staat zo en zo wel in mijn album bij EU een foto van gemonteerde waardoor je een idee krijgt van hoe het zit

Desperado

Forumguru
Ik heb inmiddels gevonden dat er originele setjes voor zijn, simpel te monteren. Maar helaas bij Milotec niet meer leverbaar. Zijn er nog andere bekende Skodatuners die zoiets zouden kunnen leveren?
Of zou iets voor een ander type misschien ook passen?

EdK

Forumguru
Als het al zou passen dan vermoed ik zo dat je het in de O2 moet zoeken.
Maar dan is het prettig dat je daar detailfoto's van zou kunnen zien of in t echt.
Kijk een paar extra gaten boren in de hoeklijnen is natuurlijk het probleem niet als je daar de maatvoering mee bereikt.
Maar dan moet je wel weten of de punten van de O2 op zelfde plek hoogte zitten als bij je O1.
Voor de Fabia 2 serie zijn ze er ook maar dan ook weer of de maatvoering dan overeen komt met die van de O1

EdK

Forumguru
LOL wist wel dat PC fre@k ze gemonteerd had op zijn fabia maar dat hij meerdere manuals had geplaatst wist ik ff niet... :pieker::D

Bovenaan Onderaan