Motorkap opent niet meer

deusjevo

Forumguru
Tja, kan aan het hendeltje trekken wat ik wil maar motorkap gaat niet meer open.
Voel ook geen "klikje" meer zoals anders. :ahum:

Kabel is ergens losgeschoten denk ik, is er nog een alternatieve manier om motorkap open te krijgen zonder al te veel sleutelwerk?

Noord26

Forumguru
Over wat voor auto praten we hier (Ik ga uit van een O II)?

Heb je wel weerstand als je de hendel bediend?

deusjevo

Forumguru
Inderdaad een O2FL (da's toch deze afdeling van het forum :winkie: ) en ik voel geen weerstand, dat bedoelde ik met dat "klikje"

Ronnie

Forumguru
Al geprobeert met 2 personen? 1e persoon drukt de motorkap bij het slot ietsje naar beneden, 2e persoon trekt gelijktijdig aan het haakje.......
(niet te hard drukken ,anders heb je er een deuk in...)
Als de kap open is, het slot even inspuiten met een beetje WD40 of een ander smeermiddel)

deusjevo

Forumguru
Ook geprobeerd met 2 man maar niet gelukt.
Dat haakje tussen de grill kun je ook wel omhoog trekken maar er gebeurd verder niets.

Ronnie

Forumguru
Toch even met de zaklantaarn kijken of de kabel nog wel in het trekhaakje zit.....
Zit deze er nog aan dan wordt het iets complexer!

hemi24

Forumguru
Aangezien je ook op een sleurhutforum actief bent en daardoor de kans groot is dat je een trekhaak hebt: is er wellicht iets mis gegaan met het monteren van de kabelboom langs het ontgrendelhaakje bij de voetenruimte aan de bestuurderskant?!?

deusjevo

Forumguru
Kan zijn, echter de auto is al van oktober 2010 en heb er al bijna 30000 km opzitten zonder problemen.

EdK

Forumguru
@ lelijk eendje:
Ik snap je probleem niet ? Het is een garantie wagen en het is iets wat niet hoort voor te komen, dus simpelweg een ritje dealer
Laat die het oplossen, als jezelf gaat klooien maak je misschien alleen maar meer stuk en dat valt dan niet onder de garantie

deusjevo

Forumguru
@EdK (Ed de Kleine?) goh zeg, een koosnaampje dat ik nog nooit gehoord heb, lief van je...

Tuurlijk is het een garantie/dealerkwestie alleen heeft die pas tijd op 6 september.
Stel dat 't olielampje gaat branden of ik startkabels nodig zou hebben of aan zou moeten bieden aan iemand anders, dan gaat de kap niet open en en dat vind ik irritant.

Misschien dat de kabel losgesprongen is van de hendel...
Dat vermoed ik ook.

EdK

Forumguru
Ben niet zo beroerd hoor, al wordt dat door deze en genen misschien gedacht ! :)

Maar kort door de bocht, als je bovenstaande problemen hebt dan is er toch de Mobiliteitsservice van Skoda
En dan wacht je niet meer tot 6 sept , maar zal men meteen actie moeten ondernemen

Vind het trouwens vreemd hoor dat ze daar geen tijd voor kunnen maken !

RefleCs

Forumguru
Mij bevreemd het ook dat ze er niet gewoon even naar kijken. Heb iets vergelijkbaars gehad met een fabia I en de dealer heeft een monteur direct laten kijken 10 minuutjes pielen en het was opgelost!

Fabia

† In Memoriam
Ik heb dat gehad met een FI met de achterklep. Wilde niet meer open maar ook niet helemaal dicht. Ben naar Zwartouw gereden en gelijk geholpen door een monteur. Terwijl ik daar de auto niet eens gekocht had.

EdK

Forumguru
Denk dat ons Lelijk Eendje gewoon wat brutaler (maar beleefd) moet zijn naar zijn dealer toe !
Niet bellen maar langs rijden en confronteren ter plekke

Cordoba

Forumguru
Je kunt het ook anders doen: vragen of de dealer even zwart op wit wil zetten, dat hij opdraait in geval van schade door te laag oliepeil of koelvloeistofpeil. Andere oplossing is vragen of de dealer de ruitensproeiervloeistof even bij wil vullen (als je rondrijdt met niet werkende ruitensproeiers, onverschillig of het reservoir leeg is, of de sproeier kapot, kan dat een bekeuring opleveren, vooral in de wintertijd met pekel op de ramen belangrijk, maar ook met een laagstaande zon, en een vuile ruit van belang).

Kortom er zijn nette methoden om wat meer druk te zetten bij de dealer.

Fabia

† In Memoriam
Wat dacht je van een kapotte koplamp die je nu niet kan vervangen en een bon kan opleveren.

Bovenaan Onderaan