Rallye
Forumguru
Vandaag ben ik teruggekomen van een weekend Berlijn. Naast een hele vieze auto, zie foto, heeft me dit nog iets opgeleverd: het EGR-lampje bleef branden toen ik een uur na aankomst de auto weer startte. De Maxidot geeft geen melding (zoals het instructieboek suggereert); de motor lijkt niet op het noodprogramma te lopen.
Eerder dit jaar heb ik dit probleem ook al gehad. De EGR-klep zou buiten zijn regelbereik gewerkt hebben. De dealer heeft hem toe gereset. Later gebeurde het weer: een software update (à €60,-) zou het toen opgelost moeten hebben.
Mijn ervaring inmiddels is, dat het lampje soms ook weer uitgaat. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?
Eerder dit jaar heb ik dit probleem ook al gehad. De EGR-klep zou buiten zijn regelbereik gewerkt hebben. De dealer heeft hem toe gereset. Later gebeurde het weer: een software update (à €60,-) zou het toen opgelost moeten hebben.
Mijn ervaring inmiddels is, dat het lampje soms ook weer uitgaat. Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?