Motorlampje en airbag lampje

Feico

Nieuw lid
Voor wie mij nog niet kent ik ben reeds een aantal maanden actief alle fantastische bruikbare tips waar nodig te gebruiken. Voor iemand die a-technisch is en twee linkerhanden heb ik al menige info voor mijn Fabia combi uit 2003 kunnen toepassen. O.a. zelf trekhaak gezet(met mijn technische zwager, dat wel) zelf het interieur filter vervangen en 'last but not least' de seal van de beide lekkende achterdeuren vernieuwd. Ben echt trots daarop. Echter nu kwam er op de terugreis uit Frankrijk een nieuw probleem. Het motorlampje ging spontaan aan. ANWB zij dat het geen probleem was door te rijden en dat ik bij thuiskomst maar zou laten uitlezen. Nog geen tijd voor gehad en ik hoorde dat men dan weleens het hele electronische gebeuren zouden gaan vervangen. Is dat zo? Nu is net spontaan ook het airbag controle lampje aangesprongen en gaat niet uit.
Wie heeft raad?
Alvast (weer) bedankt!
Gr. Feico

Cordoba

Forumguru
Standaard, is gewoon eerst uitlezen van de foutcodes, en dan bepalen wat er gaat gebeuren. Als je bijvoorbeeld in de zekeringkast rommelt, met het contact aan, kunnen er ook dergelijke storingslampjes gaan branden, maar het kan ook een echt probleem zijn. Als na uitlezen en wissen van de storingen dezelfde storingen terug komen, is er echt iets aan de hand.

Zorg dat je bij het uitlezen de foutcode (bestaat uit een nummer) krijgt en niet alleen de omschrijving (dezelfde omschrijving kan een andere code en ook een andere oorzaak hebben).

Adoks

Senior Member
Als je nu in de buurt van Utrecht woont, kan ik 'em wel even snel voor je uitlezen.

Feico

Nieuw lid
Bedankt voor jullie adviezen. Ik woon in Zandvoort Adoks..dus wordt ietwat lastig. Maar ik denk er even over, bedankt alvast. Waar kan ik het anders laten uitlezen, ik heb deze nl. vorig jaar bij de Nissan dealer gekocht? Heeft die ook de juiste apparatuur? Wat mag dat dan kosten eventueel? Hier in Zandvoort zit wel een VW dealer weet ik. Wordt het airbaglampje dan ook helder na het uitlezen?

Cordoba

Forumguru
Je kunt kijken in deze lijst: http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?8766-Ledenlijst-VAG-COM Zo op het eerste gezicht heb je in die lijst alleen wat aan My1stIbi (Enkhuizen) en Antera (komt overal in NL).

Algemene garages kunnen ook uitlezen, maar niet allemaal en niet even goed. Je kunt in elk geval terecht bij iedere dealer van het Vagconcern (VW, Audi, Seat, Skoda en misschien ook wel bij Porsche). Onlangs problemen gehad bij de Skoda-dealer die mijn auto niet uit kon lezen, en voor ruim 500 euro wilde repareren. Daarom eerst maar eens naar de Seatdealer op 1 km afstand gereden om de auto daar uit te laten lezen. Met een kleine aanpassing en een rekening van een paar tientjes was het gefikst (bij de Seat-dealer).

Feico

Nieuw lid
Bedankt Cordoba, ik denk dat ik bij de vw dealer even ga vragen wat het uitlezen kost ( en wat de foutcode daarna dan is.) ik hoop dat het meevalt, kan even geen zware lasten gebruiken nl..

Bovenaan Onderaan