Motorlampje komt elke x in

confraters
ik heb een probleem met het motorindicatielampje en dus ook noodloop van mn fabia op LPG.
bij uitlezen gaf hij eerst storing cil 4 (opgelost door nieuwe bobine)
daarna gaf hij een probleem 1ste lamda sonde (vernieuwd)
nu geeft hij weer storing cil 1 en catalysator

wat kan dit nu zijn
is er geen mogelijkheid de koppeling naar noodloop uit te zetten aangezien de motor meteen een stuk slechter loopt
rens

Antera

Donateur
heb je de lambda wel vervangen voor en originele want al die andere zorgen vaak alsnog voor problemen. De noodloop is niet uit te zetten en niet aan te raden ook. Als de verbranding niet goed is of wat anders mis is kan dit tot schade toe lijden en daarom is de noodloop deze zorgt ervoor dat je nog rustig maar veilig de garage kan bereiken.

p.s. wat is precies de storingscode?

lamda sonde is een originele en beide werken (gezien bij het uitlezen en resetten computer (storing eruit halen)
welke code hij nu weer geeft weet ik niet maar de laatste x was het weer cil 1 (volgens mij onvolledige verbranding)
heeft dit niet met het rijden op gas te maken
hoor dit nl vaker
zou er echter wel vanavf willen
noodloop is lastig en rijdt veel duurder

Antera

Donateur
zou goed kunnen daarom vroeg ik al de storingscode. En daarnaast resetten en op benzine gaan rijden kijken of het weer gebeurd. maar normaal gezien zal het op gas niet gebeuren heeft een veel schonere ontbranding

ik laat hem komende week wel weer uitlezen en resetten. weet nu al dat het lampje/storing er na 2 dagen weer in komt.
LPG heeft idd een hogere en dus ook schonere verbrandingswaarde maar de hoeveelheid die ingespoten wordt is volgens mn inbouwstation minder regelmatig (zelfs met LPI) dan bij benzine
ik meld me wel weer
rens

net laten uitlezen en resetten
storingscode: 16804, cil rij 1, katalysator systeem onvoldoende efficientie (statisch)
hij geeft dus nu weer een cat storing
????

Bovenaan Onderaan