Hallo iedereen,
Long time, no see.
Mijn O3 1.4 tsi heeft inmiddels 76 000 km en is aan zijn tweede motor toe.
De wagen heeft altijd 1l olie gevraagd en gekregen om de +/- 6000 km. Dit toen gemeld aan de garagist, volgens Skoda is dit mogelijk bij dit type motor.
Een maand geleden was ik onderweg naar FR en toen kreeg ik een foutmelding op mijn dashboard van de motor en EDC lampje flikkerde. Onmiddellijk gestopt op de pechstrook en in lage toeren schokken zoals een traktor en in hoge toeren gaan, was onmogelijk.
Dan maar de wagen in FR gelaten gedureden de hele week, maar daar vonden ze het probleem niet, echter wisten ze wel dat het niet de bougie was of andere snel op te lossen mankement. Uiteindelijk de wagen gerepatrieerd naar BE. Hier bleek dat er geen compressie was op 1 cilinder. Wachten op antwoord van Skoda. Dan maar een nieuwe motorblok er in geplaatst. Bleek achteraf dat de klep verbrand was en barst zat in de motor/cilinder. Zou zijn door verhitte olie. Ondertussen een nieuwe motor en kan ik weer verder.
Gelukkig alles onder garantie. Moet wel vermelden dat ik heel goed geholpen ben geweest door Skoda Assistance van A tot Z. Hopelijk deze keer normaal olieverbruik.
Volgens mijn garagist hadden ze dit nog nooit meegemaakt met dit type motor.
Eind goed, al goed.
rts
Long time, no see.
Mijn O3 1.4 tsi heeft inmiddels 76 000 km en is aan zijn tweede motor toe.
De wagen heeft altijd 1l olie gevraagd en gekregen om de +/- 6000 km. Dit toen gemeld aan de garagist, volgens Skoda is dit mogelijk bij dit type motor.
Een maand geleden was ik onderweg naar FR en toen kreeg ik een foutmelding op mijn dashboard van de motor en EDC lampje flikkerde. Onmiddellijk gestopt op de pechstrook en in lage toeren schokken zoals een traktor en in hoge toeren gaan, was onmogelijk.
Dan maar de wagen in FR gelaten gedureden de hele week, maar daar vonden ze het probleem niet, echter wisten ze wel dat het niet de bougie was of andere snel op te lossen mankement. Uiteindelijk de wagen gerepatrieerd naar BE. Hier bleek dat er geen compressie was op 1 cilinder. Wachten op antwoord van Skoda. Dan maar een nieuwe motorblok er in geplaatst. Bleek achteraf dat de klep verbrand was en barst zat in de motor/cilinder. Zou zijn door verhitte olie. Ondertussen een nieuwe motor en kan ik weer verder.
Gelukkig alles onder garantie. Moet wel vermelden dat ik heel goed geholpen ben geweest door Skoda Assistance van A tot Z. Hopelijk deze keer normaal olieverbruik.
Volgens mijn garagist hadden ze dit nog nooit meegemaakt met dit type motor.
Eind goed, al goed.
rts