motorprobleem

camel 11

Nieuw lid
December vorig jaar ,start ik de auto om hem enkele meter te verplaatsen.
s'anderendaags start hij niet.De pechdienst opgebeld . Die persoon bleef half gas geven en bleef starten tot de motor aansloeg.
De skoda dealer opgezocht :een kleine storing was het antwoord.Niks te vinden
Gisteren terug een korte afstand gereden van 200 meter.
vandaag terug hetzelfde. Op dezelfde manier de auto terug aan de praat gekregen. Maar op stationair blijft de motor vierkant draaien .De motor schokt onder de kap.Bij het rijden ondervind ik niks.
Iemand een idee wat er aan de hand is?
Hopelijk heeft morgen de skoda dealer tijd want woensdag vertrekken we op reis.

Ronnie

Forumguru
Ik ga er van uit dat het een benzine motor betreft?? Dan zou de toerentalsensor de boosdoener kunnen zijn....

Monteurtje

Forumguru
Als de motor zo slecht stationair draait kan het ook cilinder overslag zijn. Bobine of verstuiver.
Deze geeft die ook als storing aan. Dus uitlezen. Als die echt op 3 cilinders loopt zou ik er niet lang mee door rijden, alleen nog maar naar de garage. Als het een bobine is en brandstof blijft in spuiten heb je kans dat de kat. slecht/defect raakt.

camel 11

Nieuw lid
Net terug van de garage.De computer gaf geen foutmelding aan.En na lang zoeken was het idd. de verstuiver maar die moest besteld worden. Bij deze bebben ze hem deze morgen geplaatst(prijskaartje 408 € voor werk en 1 verstuiver) zodat ik deze namiddag op reis kan vertrekken.Ondertussen mocht ik met de auto voortrijden dat was geen probleem voor hen .

Bovenaan Onderaan