Motorregeling lampje blijft branden

NielsW

Lid
Daar ben ik weer met de nodige problemen,
na de laatste grote beurt 2 weken geleden waar ik ook mijn stabilisator stangen heb laten vervangen en uiteindelijk een rekening van bijna 1000,- onder mijn neus kreeg hoopte ik dat ik er vanaf zou zijn maar helaas.

Ik ben dus vorige week naar Italie gereden en gisteren zijn we in die hitte weer naar huis gereden, alles ging goed tot in duitsland ineens mijn elektronische motorregeling ging branden. Nu is mijn vraag of het kwaad kan dat ik hiermee door rijdt? Ik heb de reis wel doorgezet gezien in ik hartje duitsland stond dus heb nog zo'n 250 Kilometer doorgereden en niets maar dan ook niets gemerkt dat niet zou werken.

Weten iemand hier waar dit lampje voor dient en of je gewoon door kan rijden of niet, al helemaal gezien ik niets merk aan de auto?

van inkel

Forumguru
Als het lampje continu brand kun je nog door rijden, en daarna zo snel mogelijk naar de dealer. Als het lampje begint te knipperen, dan stoppen en bellen met de Skoda mobiliteit service of de Wegenwacht.

van inkel

Forumguru
Dan zou ik morgen ff bellen met de dealer en de computer laten uitlezen.
Hoeft niets ernstigs te zijn.

Fabia

† In Memoriam
Dat had ik een tijdje geleden met mijn Fabje. Ik kon wel door rijden en ben later naar mijn dealer geweest. Lampje gerest en verder nooit meer last van gehad. Waarschijnlijk een bugje in het electrisch systeem.

Gieliovd

Forumguru
Het lampje van het motormanagement is een oranje lampje waarin een motortje staat afgebeeld met een ventilatortje ervoor. Ik neem aan dat je deze bedoeld.

Met mijn gasinstallatie heb ik hier in het begin extreem veel last mee gehad. Elke week stond het lampje aan en soms liep de motor ook beroerd.

Het is een algemene notificatie van een melding van de sensoren welke buiten de marges vallen. Dus dat is bijvoorbeeld je mengselverhouding of wat dan ook.

Het is altijd de moeite waard om gewoon naar de dealer te gaan dan kunnen ze hem daar uitlezen (gratis neem ik aan) zoals ze bij mij ook talloze keren hebben gedaan. Ik ergerde me kapot aan dat lampje.

Als het dan een sporadische melding is zullen ze hem verwijderen en kun jij weer rijden. Gebeurd het weer, dan zullen ze toch moeten gaan kijken hoe en wat.

In het boekje staat dat als het lampje aanspringt, direct naar de dealer rijden. Dit is overdreven.

Je kunt er prima mee doorrijden maar als het een serieuze melding is zal hij in de noodloop springen. Sowieso geldt geloof ik bij een km aantal van 500 km na de melding dat deze zelf weer weg gaat.

Gewoon even langsrijden en laten uitlezen, dan heb jij weer gemoedsrust.

wim0123

Nieuw lid
motor loopt niet stationair

Bij mij gaat dit lampje (motorregeling) ook regelmatig branden.Dit gebeurt na ca 3 min rijden als de motor net opwarmt en dan afslaat als ik voor een stoplicht stop. hij loopt dan niet meer stationair. ! Dat is lastig en na een tijdje rijden blijft hij dan weer wel stationair lopen ! Wie weet hier meer van?

skoda frans

Nieuw lid
:mad: Bij mij ging het lampje van de week ook branden, ik langs
de dealer wat bleek thermostaat kapot nu was mij wel
opgevallen dat de motor niet meer goed op temp kwam dus dat
klopt wel al met al hij is gemaakt kosten 154 euro.maar alles
werkt weer zo als het moet.:koffie:

Hoi van Inkel,

Wow..... wat een herkenbaarheid over dat motormanagementlampje (mooi scrabblewoord).

Bij mij begonnen dit soort lampjesfenomenen ook kort geleden.
Het begon met een sporadische melding van het rode lampje koelvloeistoflevel ( was echter gewoon gewoon op peil !, contact uit en ....WEG melding en nooit meer terug tijdens die dag, volgende ochtend hetzelfde relaas ).
Daarna maar gewoon een plons in het vaatje erbij en ....... 1,5 week géén meldingen meer.

Daarna ineens ergens na het tanken géén stuurbekrachtiging meer en een oranje lampje..... Dit overigens in combinatie met een ABS lampje (eveneens oranje.)
Beide verdwenen weer tijdens een van de volgende ritten na een aantal malen stoppen parkeren en verder reizen.
Nu sinds 3 dagen een hartnekkige combinatie van ABS/Motormanagement/en stuurbekrachtigings oranje lamp.......
ALLES nagelopen en werkelijk NIETS kunnen vinden.
Olieniveau en vloistofniveaus OK, accuspanning Ok, laadsysteem OK ( trouwens erg hoog 14,56 Volt! ), stekkertjes OK.
Gelijk na het starten een zwaar lopende stuurbekrachtiging, oftewel GEEN stuurbekr. !
Na ongeveer 30 sec. volledige bekrachtiging en werkelijk NIETS te merken van naar lopen van motor of iets dergelijks (dit i.v.m. de andere meldingen en lampjes).

Ik weet me zo ondertussen geen raad meer , en ga woensdag de auto voor uitlezing wegbrengen.......
Géén idee over de kosten....jullie wel ????, heb de auto net 2 maanden maar slechts motorische garantie van 90 dagen !

Enig idee van andere rijders over een mogelijke oplossing ?????

Weet trouwens iemand mij te vertellen wat het tel. nummer van Skoda's mobility service is ????
GRAAG !!, geef mij het nummer even door s.v.p. en misschien weet iemand de conditites waaronder je ze kunt bellen/te hulp roepen ???
Ik denk eraan om ze maar gewoon erbij te roepen, is tenslotte een Skodaservice .... toch ??!!

Hoor graag van jullie...

Greetings, Claymore.

Hoi van Inkel,

Weet trouwens iemand mij te vertellen wat het tel. nummer van Skoda's mobility service is ????
GRAAG !!, geef mij het nummer even door s.v.p. en misschien weet iemand de conditites waaronder je ze kunt bellen/te hulp roepen ???
Ik denk eraan om ze maar gewoon erbij te roepen, is tenslotte een Skodaservice .... toch ??!!

Hoor graag van jullie...

Greetings, Claymore.

Het telefoonnummer staat in je serviceplan boekje (als het goed is) en je skoda moet zijn onderhouden bij een skoda dealer en alle geadviseerde reparatie's moeten zijn uitgevoerd, pas dan wordt de mob. garantie in het geval van een fabia met een jaar verlengd.

tel. 0800-023 00 24

wim0123

Nieuw lid
Bij mij gaat dit lampje (motorregeling) ook regelmatig branden.Dit gebeurt na ca 3 min rijden als de motor net opwarmt en dan afslaat als ik voor een stoplicht stop. hij loopt dan niet meer stationair. ! Dat is lastig en na een tijdje rijden blijft hij dan weer wel stationair lopen ! Wie weet hier meer van?
Na het laten reinigen van de 'gasregelklep' is het probleem niet meer opgetreden.

skoda frans

Nieuw lid
Na dat ik de thermostaat had laten vernieuwen was de melding weg maar op 18-12-2008 was hij weer terug was op dat moment in limburg daar uit laten lezen en recet Kosten 16,88 gebruik testapparatuur12,50 BTW 12,50 Totaal 34,97 niks gratis!! Paar dagen weg geweest kwam weer terug naar de delaer op nieuw uitgelezen en gerecet 10 euro storing twee maanden weggeweest staat er nu weer in blijf er mee door rijden tot hij het begeeft het is een blaf auto koop er nooit meer een Groetjes skoda frans.Ps onder tussen ook nog de draagarm rubbers latenvervangen keuren en twee nieuwe ruitenwisserskosten 289,10 euro

Bovenaan Onderaan