Motorstoring bij fabia op gas

gasdriver

Nieuw lid
Hallo,Wij hebben n fabia 1.4 op g3 gas. probleem is nu dat het motorstoringslampje brand en ook niet meer uit gaat. dit hebben we al eerder gehad en toen viel ook t vermogen weg. Uitzetten en weer starten verholp dit probleem. Iemand n idee waar ik t moet zoeken ? Gas expert of naar de gewone garage ?mvg BAs.

Ronnie

Forumguru
Even de computer uit (laten) lezen op foutcodes geeft wellicht uitsluitsel.... Waarschijnlijk is een van de LPG injectors overleden, dan geeft de Lambdasonde in de uitlaat een storing aan. Een rotte bougie kan ook nog de storing veroorzaken.

zefke

Lid
Ik zou eerst proberen of de storing ook optreedt als je alleen op benzine rijdt (dus LPG uitgeschakeld). Is de storing dan weg dan weet je dat het in de LPG installatie zit, is de storing er dan nog dan weet je dat de LPG installatie OK is en dat je moet zoeken in de ontsteking of het benzine injectiesysteem.

Uitlezen zoals Ronnie zegt is daarna zeer zinvol, je weet dan ook meteen of je naar de gasboer of de garage moet gaan...

Welke LPG installatie heb je in de Fabia?

groetjes
Paul

gasdriver

Nieuw lid
Dat had ik al geprobeerd, maakt geen verschil Het lampje blijft aan Vandaag bij gas inbouwcentrum Baarlo geweest en die hebben m uitgelezen en t probleem gevonden. Het onderdeel word volgende week gemonteerd en dan kunnen we weer vrolijk verder tuffen. Gas fx is het.

zefke

Lid
Dat had ik al geprobeerd, maakt geen verschil Het lampje blijft aan Vandaag bij gas inbouwcentrum Baarlo geweest en die hebben m uitgelezen en t probleem gevonden. Het onderdeel word volgende week gemonteerd en dan kunnen we weer vrolijk verder tuffen. Gas fx is het.

Je bent al snel content gasdriver, ik zou toch zeker willen weten wat er nu defect was, een bobine? een injector? of iets anders? Is misschien ook interessant voor andere lezers als je wat meer informatie hebt...

GasFX is trouwens een Vialle Lpi installatie...

groetjes
Paul

gasdriver

Nieuw lid
De koolfilter was defect. Die hebben ze vervangen en de storing treed niet meer op. Verder hebben ze nog een update gedaan aan de software. al met al n duur grapje. maar ja, hardrijden kost meer.

Bovenaan Onderaan